REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Cosmose Al Mirona Mironiuka celem strategicznej inwestycji NEAR

Cosmose AI, startup działający na kilku rynkach azjatyckich, założony przez Mirona Mironiuka, młodego polskiego przedsiębiorcę, otrzymał dużą trafił na celownik NEAR, jednego z liderów Web3 (internet trzeciej generacji). Dzięki wsparciu Cosmose AI planuje przyspieszyć wprowadzanie rozwiązań na inne rynki zagraniczne, wzmocnić rozwój usług opartych na AI, Edge Computing i ekosystemie wynagradzającym użytkowników za ich zaangażowanie.

26.04.2023
16:34
bojkot-w-handlu-wojna
REKLAMA

Cosmose AI to platforma, założona w 2014 roku przez Mirona Mironiuka, która przewiduje i wpływa na sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów w sklepach stacjonarnych. Innowacyjna technologia, która została zauważona przez twórców rankingów na najlepiej zapowiadające się firmy na świecie, m.in. Forbes oraz Financial Times, łączy anonimowe ID użytkowników smartfonów z geolokalizacją, co pozwala sklepom i markom na lepsze poznanie zachowań swoich klientów oraz dostosowanie strategii marketingowych i sprzedażowych do potrzeb konsumentów.

REKLAMA

W ten sposób startup zapewnia najlepsze możliwe doświadczenia zakupowe dla klientów i pomaga sklepom zwiększać sprzedaż. Firma udostępnia swoje rozwiązania dla najbardziej znanych marek na świecie, takich jak LVMH, Richemont, L’Oréal i Estée Lauder.

Strategiczna inwestycja NEAR

Startup ogłosił dziś strategiczną inwestycję od NEAR, globalnego lidera technologii Web3, wyceniając firmę na ponad 2 miliardy złotych (500 milionów USD). Dzięki nowej inwestycji, Cosmose AI ma zamiar zwiększyć tempo wdrażania innowacji opartych na zasadach Web3 oraz dalej rozwijać ekosystem handlu detalicznego napędzanego przez sztuczną inteligencję. Otrzymane wsparcie Cosmose AI wykorzysta również do przyspieszenia działań mających na celu ekspansję na nowe rynki zagraniczne.

Miron Mironiuk, założyciel i CEO Cosmose AI, tłumaczy, że NEAR to najbezpieczniejszy, najbardziej skalowalny i najbardziej energooszczędny protokół blockchain na rynku.

Dlatego NEAR i Cosmose AI połączyły siły, aby zbudować przyszłość, w której miliard użytkowników może cieszyć się z namacalnych korzyści płynących z ekosystemu, do którego należą. Jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad swoimi danymi i oszczędzają czas i pieniądze, dzięki personalizacji napędzanej przez AI – mówi Miron Mironiuk, założyciel i CEO Cosmose AI.

 I dodaje:

 Jestem dumny, że polski startup z technologią w 100 proc. stworzona przez polskich inżynierów jest doceniony przez globalnych liderów.

Moc Web3 zapewni ochronę i nadzór nad danymi

Dzięki wykorzystaniu mocy Web3 i przetwarzania brzegowego Cosmose AI będzie w stanie zapewnić użytkownikom ochronę, transparentny nadzór i kontrolę nad swoimi danymi. Takie podejście zapewnia najwyższy poziom prywatności użytkowników, ponieważ dane użytkownika przechowywane są na jego urządzeniu, a nie wysyłane na zewnętrzny serwer.

Marieke Flament, CEO Fundacji NEAR, z optymizmem patrzy na perspektywy współpracy z Cosmose, jak zaznacza, zarówno offline, jak i online.

Startup od dłuższego czasu rozwija swoje rozwiązania z wykorzystaniem testnetu NEAR, a dodatkowe wsparcie, jakie mu udzielamy, pozwoli mu jeszcze efektywniej wykorzystać możliwości Web3. Innowacyjne wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Cosmose w połączeniu z wartościami Web3 zapewnia, że coraz więcej użytkowników doświadczy przyszłości handlu – mówi Flament.

Z kolei George Raymond Zage III, założyciel i CEO Tiga Investments, uważa, że
inwestycja NEAR jest świadectwem siły technologii Cosmose AI i potencjału jej rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji.

REKLAMA

Jesteśmy przekonani, że Cosmose AI będzie kontynuować swój wzrost i sukces – dodaje. 


Dzięki współpracy z NEAR, Cosmose Media i KaiKai (produkty Cosmose AI) będą rozwijać innowacje oparte na Web3. KaiKai z powodzeniem wykorzystuje protokół NEAR poprzez stworzenie własnej kryptowaluty Kai-Ching, która jest wykorzystywana do płatności, zwrotów gotówki i nagród w ramach programów lojalnościowych. Za sprawą Kai-Ching, kupujący i sprzedawcy korzystają z krótszych czasów przetwarzania płatności oraz znacznie niższych opłat.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA