Comcast tworzy konkurencję dla Netfliksa i innych. Gigant chce wykończyć rywali ceną

Comcast Corp rusza z projektem Peacock. W swoim spóźnionym rozpychaniu wśród największych platform streamingowych ma wykorzystywać bogatą bibliotekę NBCUniversal oraz inwestować w całkiem nowe treści.

Za serwisem Peacock stoi najstarszy na świecie koncern mediowy Comcast Corp, właściciel NBC, Universal, Sky, Dream Works i wielu innych marek. Z zapowiedzi szefów spółki wynika, że nowy serwis będzie oferował dostęp do treści na o wiele atrakcyjniejszych warunkach niż konkurencja, a to między innymi odmiennej polityce, dopuszczającej reklamy na platformie.

Peacock ma zająć miejsce tuż obok Apple TV+, Disney+ i Amazon Prime Video, Czy Netflix powinien obawiać się nowej konkurencji?

Peacock ruszy już na wiosnę

Według planów strona ma ruszyć w kwietniu, zawierać 15 tys godzin treści, w tym pełną serię programów NBC, takich jak „Cheers” „30 Rock” i „Parks and Recreation”.

Firma może również kontynuować wdrażanie planu uruchomienia międzynarodowego serwisu informacyjnego stworzonego przez NBC News i dział wiadomości Sky.

Strona będzie zawierać oryginalne treści, takie jak „Dr. Death” z udziałem Aleca Baldwina, programy licencjonowane z innych studiów, takich jak kultowe „Married With Children” oraz pełne sezony pokazów z biblioteki NBC, w tym „Friday Night Lights”, „Frasier”, a w przyszłym roku „The Office”.

Peacock będzie jednym z ostatnich zawodników na zatłoczonej scenie portali streamingowych, na której obecni są już Netflix, Disney+, Apple TV+, czy Amazon Prime Video. Ale Peacock nie będzie ostatnim z graczy. W maju WarnerMedia AT&T Inc uruchomi nową usługę przesyłania strumieniowego, HBO Max.

Logo Peacock
Źródło

Serwis przyjazny reklamom

W przeciwieństwie do większości usług, których przychody pochodzą z subskrypcji, Comcast będzie zarabiał na reklamach zamieszczanych na platformie. Dzięki temu Peacock będzie bezpłatny dla klientów Comcast, a dla innych dostępny za opłatę miesięczną.

Spośród istniejących usług przesyłania strumieniowego, na razie co jedynie Hulu (zarządzane przez Disneya) zawiera reklamy, chociaż w 2021 roku spodziewana jest także obsługująca je wersja HBO Max.

Zamieszczając reklamy w Peacock, Comcast będzie mógł oferować usługę po cenie, którą dyrektor finansowy firmy, Mike Cavanagh określił jako „rozsądną”.

Jednak nawet przy niższej miesięcznej opłacie Peacock ma mocną konkurencję – od 5 dolarów miesięcznie za Apple TV Plus i 7 dolarów za usługę Disneya. Standardowy plan Netflixa kosztuje 13 dol. miesięcznie.

W tym i przyszłym roku Comcast ma zainwestować w Peacock 2 mld dolarów, próg rentowności platforma ma osiągnąć w piątym roku działalności. Dla porównania, w ubiegłym roku Netflix wyłożył na treści 19 mld dolarów.