Polska firma rośnie jak szalona. ClickMeeting rozwalił system w Niemczech, Francji, USA…

Płacisz u nas pieniędzmi, a nie swoimi danymi – w ten sposób mogłaby się reklamować polska firma ClickMeeting. Platforma do organizowania telespotkań notuje w trakcie epidemii koronawirusa ogromne wzrosty. A swoim znakiem rozpoznawczym na coraz bardziej zatłoczonym rynku uczyniła bezpieczeństwo połączeń.

W trakcie lockdownu narzędzia umożliwiające komunikację na odległość przeżywają swój złoty okres. Jak szalony rośnie Microsoft Teams, Zoom podbija serca nastolatków, a Slack rozwija się w nieznanym sobie dotąd tempie.

Gdzieś wśród tych rozwiązań znajduje się również gdańska firma. Jej dzieło, ClickMeeting, to bazująca na przeglądarce internetowej platforma do organizowania webinarów i wideokonferencji.

Bizblog.pl poleca

ClickMeeting rośnie na całym świecie

Od początku roku do marca 2020 r. liczba płatnych kont ClickMeeting wzrosła o 808 proc. w Niemczech, 670 proc. we Francji, 662 proc. w Wielkiej Brytanii i 476 proc. w USA. Z ponad 4,5-krotną przebitką mamy też do czynienia w Rosji. Ogólnie liczba wszystkich kont na platformie zwiększyła się przeszło trzy razy. W ciągu ostatnich trzech miesięcy za pośrednictwem ClickMeeting odbyło się 300 tys. wydarzeń, w których wzięło udział 3,2 mln uczestników. Dla porównania – wynik ten stanowi połowę wyników za cały 2019 rok.

Polacy przyznają, że nieoczekiwane zainteresowanie ich usługami zmobilizowało ich do uruchomienia nowych inwestycji.

Kupujemy kolejne serwery, by zwiększyć przestrzeń dyskową, co pozwoli na większą przepustowość. Dzięki temu można między innymi organizować i nagrywać duże wydarzenia

– tłumaczy Magdalena Ciszewska, Head of Marketing and Sales z Clickmeeting.

Bezpieczeństwo komunikacji

ClickMeeting chwali się, że posiada jasny model biznesowy, w którym walutą nie są dane osobowe. Platforma pobiera miesięczne opłaty od organizatora spotkań, pozwalając pozostałym uczestnikom na bezpłatny dostęp.

Polska firma zaznacza, że wrażliwe dane uczestników nie są wykorzystywane do innych celów niż świadczenie usług wideokonferencji. W skrócie – informacje o nas nie są przekazywane partnerom zewnętrznym czy stosowane do profilowanych kampanii reklamowych.

Platforma posiada też inne rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo. Należą do nich: dostęp poprzez hasło lub token, nagrywanie jedynie wybranych obszarów okna webinarowego, ukrywanie listy uczestników i manualne zatwierdzanie osób rejestrujących się na webinar.