Jak wygląda nauka zdalna? ClickMeeting ujawnił kolejne ciekawe dane

Nauka w szkołach i na uczelniach znów prowadzona jest zdalnie, a platformy do wideokonferencji i webinarów odnotowują ogromne wzrosty popularności. ClickMeeting bije kolejne rekordy.

Ciekawe dane udostępniła we wtorek firma ClickMeeting, specjalizująca się w organizowaniu webinarów i spotkań online. Aplikacja Polaków szturmem zdobyła rynek, obecnie dostępna jest już w siedmiu wersjach językowych i można bez przesady powiedzieć, że wykorzystywana jest na całym świecie.

ClickMeeting pochwalił się, że liczba spotkań edukacyjnych organizowanych z wykorzystaniem jego narzędzia wzrosła już w 2020 r. o 345 proc. w porównaniu do 2019 roku i o 586 proc. do 2018 roku.

Firma przyznaje, że popularność kształcenia online dynamicznie rosła jeszcze przed pandemią. Na przykład porównując liczbę spotkań edukacyjnych na platformie ClickMeeting z 2018 i 2019 roku, widać 54 proc. wzrost. Liczba aktywnych użytkowników wzrosła w tym czasie 15 proc. To jednak nic w porównaniu z tym, z czym mamy do czynienia w pandemicznym 2020 r.

Bizblog.pl poleca

Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę aktywnych użytkowników, to obecnie jest ich o 351 proc. więcej niż w 2019 r. i aż o 427 proc. niż dwa lata temu. A przecież do końca roku pozostało jeszcze kilka tygodni i wzrosty na pewno będą jeszcze wyższe.

Jak wygląda typowa lekcja online?

Dane dotyczące udostępnione przez ClickMeeting pozwalają określić, jak wyglądają, i ile trwają typowe zajęcia edukacyjne. W 2020 roku średnia długość takiego spotkania wynosi 128 minut i jest o 113 proc. dłuższa niż w 2018 r. i o 120 proc. niż w roku ubiegłym. Obecnie w zajęciach bierze udział średnio dwanaście osób, podczas gdy rok temu było to sześć, a dwa lata temu dziewięciu uczestników.

Platformy do wideokonferencji i webinarów pozwalają na efektywną komunikację i naukę, dlatego notują kilkusetprocentowe wzrosty popularności. Warto w tym zakresie zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo wykorzystywanego rozwiązania

– podkreśla Magdalena Ciszewska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży ClickMeeting.

Od e-lekcji po cyfrowe świadectwa

Spora część naszych użytkowników wykorzystuje ClickMeeting do edukacji. Dlatego stale rozwijamy kolejne funkcjonalności, które pozwolą na efektywne nauczanie online – wskazuje Magdalena Ciszewska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży ClickMeeting.

Z informacji udostępnionych przez ClickMeeting wynika, że największą popularnością cieszą się rozwiązania automatyzujące powtarzalne czynności, takie jak przypomnienia o spotkaniu wysyłane mailem.

Chętnie wykorzystywane są też prezentacje i wirtualne tablice. W tym drugim przypadku chodzi o adresowane do uczestników spotkań edukacyjnych usprawnienie umożliwiające wykorzystanie ekranu jako tablicy szkolnej.
Podczas spotkań organizowanych na platformie ClickMeeting użytkownicy mają też oczywiście możliwość udostępniania pulpitu innym uczestnikom tudzież przysłania go na YouTube’a. Po zakończonym cyklu szkoleń organizator spotkania może wystawić uczestnikom cyfrowy certyfikat jego ukończenia, a więc w grę wchodzi wydanie też e-świadectwa…