REKLAMA
  1. bizblog
  2. Praca

Co robimy w trakcie służbowych spotkań online? Wszystko, Polacy nie mają zahamowań…

Niby każdy o tym wie, ale te dane i tak robią wrażenie. Aż 66 proc. uczestników służbowych spotkań online przyznaje, że w ich trakcie zajmuje się innymi sprawami. Uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż na żywo.

22.09.2021
15:14
Co robimy w trakcie służbowych spotkań online? Wszystko, Polacy nie mają zahamowań
REKLAMA

Chociaż w dzisiejszych czasach wiele osób uważa trzymanie się zasad etykiety za przeżytek, jednak w nowych i niepewnych sytuacjach okazują się ona bardzo przydatne. Zdaniem 30 proc. ankietowanych przez ClickMeeting uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż na żywo, 

REKLAMA

Jak wynika z badania polskiej firmy ClickMeeting, dostarczającej platformę do spotkań online i webinarów, na temat savoir-vivre'u na spotkaniach online, 53 proc. respondentów widzi potrzebę wprowadzenia na nich jasnych zasad etykiety.

Trudno się dziwić – wiele osób nie wie, jak się zachować, przebywając jednocześnie w domu oraz na oficjalnym spotkaniu. Zdaniem 29 proc. ankietowanych uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż w trakcie spotkań na żywo.

Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting, zauważa, że choć nie istnieje katalog zachowań w świecie wirtualnych spotkań, warto poświęcić nieco czasu na zastanowienie się nad tym, jak powinno wyglądać spotkanie, czego oczekujemy od uczestników.

 class="wp-image-1545400"

Wypracowanie katalogu podstawowych norm etykiety oraz wdrożenie ich w życie wbrew pozorom wcale nie jest trudne, może przy tym znacząco polepszyć codzienną komunikację, zagwarantować wyższą efektywność oraz uniknąć wpadek wizerunkowych i kryzysowych sytuacji" komentuje Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.

Według badania polskiego ClickMeeting niemal połowa uczestników spotkań online za szczególnie irytującą uważa sytuację, kiedy osoba prowadząca spotkanie nie ma przygotowanych materiałów i szuka ich będąc „na wizji”.

Z kolei 23 proc. rozprasza, gdy osoba prowadząca spotkanie nie patrzy w kamerę. Aż 66 proc. respondentów za najbardziej rozpraszającą uważa sytuację, kiedy osoby, które nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony.

Wszystkich tych problemów da się łatwo uniknąć, zapoznając się wcześniej ze sprzętem oraz platformą, za której pośrednictwem będzie ono organizowane, upewniając się, czy nie wymaga ona instalacji dodatkowego oprogramowania, jak się na nią zalogować i gdzie znajdują się funkcje, z których zamierza się korzystać.

 class="wp-image-1545370"

Choć na pierwszy rzut oka nie ma to wiele wspólnego z etykietą, to niewątpliwie jest to wyraz szacunku dla uczestników spotkania, którzy nie tracą czasu obserwując, jak prowadzący szuka potrzebnych opcji.

Pozwala też uniknąć opóźnień związanych z niespodziewanymi problemami technicznymi. Dla blisko 90 proc. ankietowanych przez ClickMeeting punktualne przybycie na spotkanie i pozostanie na nim do końca, są ważne.

W webinariach uczestniczymy, leżąc w łóżku

Przed rozpoczęciem spotkania online warto też sprawdzić działanie kamery internetowej - zdaniem 48 proc. respondentów jej włączanie w trakcie spotkania jest oznaką szacunku do współuczestników. Z tym ściśle wiąże się kwestia zadbania o własny wizerunek i przestrzeń dookoła.

Blisko 30 proc. respondentów rozprasza źle dobrane tło osób wypowiadających się w trakcie spotkania, a dla 12 proc. takim rozpraszającym czynnikiem może być nieodpowiedni ubiór widocznej na ekranie osoby.

 class="wp-image-1545391"

Co ciekawe, 31 proc. ankietowanych przyznaje, że uczestniczyło w spotkaniu siedząc lub leżąc w łóżku, a 21 proc. brało udział w spotkaniu online w piżamie. Tylko 27 proc. twierdzi, że w trakcie spotkań online nigdy nie zajmowało się innymi sprawami, np. jedzeniem, gotowaniem, sprzątaniem, odpisywaniem na maile czy przeglądaniem mediów społecznościowych.

REKLAMA

Dominika Paciorkowska zapewnia, że ClickMeeting dba o to, żeby spotkania w sieci były jak najbardziej satysfakcjonujące, dlatego oprócz rozwijania platformy i wprowadzania nowych funkcji i usprawnień zespół postanowił w oparciu o wyniki ankiety przygotować poradnik savoir-vivre'u na spotkaniach online

Zależy nam na tym, aby spotkania w sieci były jak najbardziej satysfakcjonujące, dlatego, oprócz rozwijania naszej platformy i wprowadzania nowych funkcji oraz usprawnień technicznych postanowiliśmy w oparciu o wyniki naszej ankiety przygotować poradnik savoir-vivre na spotkaniach online. Mamy nadzieję, że dzięki temu kolejne spotkania będą zdecydowanie przyjemniejsze i bardziej produktywne" – dodaje Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA