Chińczycy po epidemii kupowali tesle jak Polacy papier toaletowy. Elon Musk musi być dumny

Liczba rejestracji samochodów elektrycznych Tesli w Chinach wzrosła w marcu o 450 proc. względem poprzedniego miesiąca. Chociaż ze względu na epidemię koronawirusa rynek samochodowy dogorywa, to w Chinach tesle sprzedają się jak świeże bułeczki.

Ponad 10 tys. nowych elektrycznych samochodów z logo Tesli wyjechało w marcu na chińskie ulice. Mimo że jest to prawdziwy rekord, nie wypełni dziur budżetowych po tym, jak wielki kryzys nastał właśnie dla wszystkich dealerów aut na całym świecie.

Bizblog.pl poleca

Podczas gdy w styczniu oraz lutym nowych Tesli sprzedało się odpowiednio 2620 i 3900, w marcu było to już ponad 10 tys. Łącznie w Chinach zarejestrowano w ubiegłym miesiącu 12,7 tys. samochodów pochodzących z fabryki Elona Muska.

To ciekawa tendencja, biorąc pod uwagę, że ogólna sprzedaż aut w Chinach przez epidemię koronawirusa spadła w marcu o 43,4 proc.

W ubiegłym tygodniu Tesla rozpoczęła również w Chinach sprzedaż dwóch kolejnych wariantów Modelu 3 pochodzących z szanghajskiej gigafactory otwartej jeszcze w 2019 r.

Kryzys moto w USA dopiero nadchodzi

W tym czasie ogólnoświatowy rynek samochodów umiera.

Toyota i Hyundai odnotowały znaczne spowolnienie sprzedaży w pierwszym kwartale. Japoński gigant spadł o 35,3 proc. jedynie w marcu. Uwzględniając swój fatalny wynik z marca (43 proc. w dół), Hyundai odnotował w pierwszym kwartale straty na poziomie 11 proc. 

Producenci samochodów luksusowych także ucierpieli – sprzedaż Porsche w pierwszym kwartale spadła o jedną piątą w porównaniu z rokiem ubiegłym, a BMW o 15,3 proc.

Branża przygotowuje się na trudne miesiące, biorąc pod uwagę nie tylko koronawirusa, ale i nadchodzący w Stanach huragan. Zakładając, że USA będzie zablokowane do 30 kwietnia, JD Power przewiduje 80-proc. spadek sprzedaży.

W kwietniu będzie znacznie gorzej, kiedy wzrośnie niepewność. Od marca do lipca spodziewamy się spadku sprzedaży na poziomie od 1,6 do 2,4 mln sztuk.

– komentował Thomas King, dyrektor ds. Produktu w JD Power.