CD Projekt chwali się nowymi rekordami. I podgrzewa atmosferę przed premierą „Cyberpunka 2077”

W pierwszym półroczu 2020 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 364 mln zł, o prawie 70 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk po niemal trzykrotnym wzroście wyniósł 147 mln zł – podał w czwartek wieczorem CD Projekt. Jak ujawnił Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu, kolejne wyniki spółka poda już po premierze „Cyberpunka 2077”…

W drugim kwartale 2020 roku zysk CD Projektu wyniósł 54,8 mln zł i był niższy od oczekiwań analityków, którzy obstawiali 59,9 mln zł. Za to przychody były o 7,4 mln zł wyższe od prognoz. Jak giełda przyjmie te wyniki? Notowania spółki pokazują, że większość inwestorów większość informacji płynących z Jagiellońskiej w Warszawie przyjmuje za dobrą monetę.

Z drugiej strony, odkąd 27 sierpnia akcje CD Projektu osiągnęły cenę 462 zł, sukcesywnie ich cena spada. W czwartek w ostatniej godzinie sesji utrzymujące się do 16.00 nad kreską notowania zanurkowały nagle do 430 zł i straciły na zamknięciu 2,11 proc.

Już wtorkowa sesja pokazała, że ściąganie w dół kursu akcji CD Projektu nie jest takie proste. Wystarczyły bowiem dwie sesje umiarkowanej korekty i w grze ponownie pojawił się popyt, który nie dopuszcza do głębszego odejścia

– zauważył niedawno Jacek Rzeźniczek ze Stooq.pl.

Piątkowa sesja zapowiada się więc bardzo ciekawie.

„Wiedźmin 3” jak kura znosząca złote jajka

Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD Projekt ds. finansowych, wyjaśnił, że poprawa wyników w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku to efekt utrzymującej się popularności „Wiedźmina 3”, w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach.

Pod koniec ubiegłego roku udostępniliśmy „Gwinta” użytkownikom urządzeń z systemem iOS, zaś w I półroczu br. miał on swoją premierę na systemie Android. „Wojna Krwi” trafiła na Nintendo Switch. Przygotowane po raz pierwszy wersje mobilne naszych gier zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy

– wylicza wiceprezes CD Projektu.

Obie gry – jak ujawnił Piotr Nielubowicz – mają za sobą najlepsze pół roku. Rekordową sprzedaż w tym czasie osiągnął też Gog.com.

Epidemia podbiła przychody CD Projektu

Zdaniem wiceszefa spółki wpływ na wyniki grupy miał też COVID-19 i wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa.

Zaangażowanie graczy wyraźnie wzrosło w okresie tzw. lockdownu, a dodatkowo wiele osób sięgnęło po gry po raz pierwszy lub po latach przerwy. Przede wszystkim dzięki ich dostępności w ramach cyfrowej dystrybucji, czyli bez konieczności wychodzenia z domu

– zauważył Nielubowicz.

Bizblog.pl poleca

Spółka podała, że wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w I półroczu 114 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 483 mln zł.

Premiera „Cyberpunk 2077” jednak zgodnie z planem?

CD Projekt zapewnia, że kontynuuje intensywne prace nad „Cyberpunkiem 2077” i podtrzymuje datę premiery zaplanowaną na 19 listopada. Pochwalił się jednocześnie, że pomimo wprowadzonych na całym świecie obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, studio CD Projekt RED z sukcesem przeprowadziło kampanię hands-on dla dziennikarzy z całego świata.

Ponad 120 dziennikarzy i liderów opinii branży gamingowej z 15 krajów zagrało w kilkugodzinny fragment „Cyberpunka”. Zebraliśmy ogrom pozytywnych opinii, co bardzo nas cieszy i motywuje do dalszej pracy

– przekonuje Adam Kiciński, prezes zarządu Grupy Kapitałowej CD Projekt.

Ze względu na odwołanie szeregu wydarzeń branżowych CD Projekt przybliża fanom „Cyberpunka 2077”, organizując cykliczne wydarzenie on-line Night City Wire.

Chcemy uchylić rąbka tajemnicy i pokazać graczom jak bardzo wielowymiarowa jest nasza nadchodząca gra. Zainteresowanie jest ogromne. Pierwszy odcinek serii oglądało na żywo 1,7 mln osób

– powiedział Kiciński,

Jego zdaniem format doskonale nadaje się do prezentacji nowych inicjatyw.

To właśnie w trakcie pierwszego odcinka NCW ogłosiliśmy, że realizowany we współpracy ze Studiem Trigger serial anime „Cyberpunk: Edgerunners” będzie miał swoją premierę na platformie Netflix w 2022 roku

– przypomniał CEO CD Projektu.