CCC przyjęło cyfrową szczepionkę przeciwko COVID-19. Oto efekty

CCC odrobiło lekcję z ubiegłorocznego lockdownu, grupa mocno postawiła na e-commerce i właśnie pochwaliła się pierwszymi efektami cyfrowej wolty.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/22, liczonego od lutego do kwietnia, przychody CCC wzrosły o 85 proc. do 1,429 mld zł, EBITDA wyniosła 59 mln zł, podczas gdy rok wcześniej spółka wykazała 142 mln zł straty. Dane są lepsze od oczekiwań. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się, że CCC wykaże 55,4 mln zł straty EBITDA przy 1,23 mld zł przychodów.

Jutro dowiemy się, jak wyniki zareaguje giełda. We wtorek na zamknięciu CCC spadło o 1,27 proc., ale dla większości spółek nie był to udany dzień. WIG20 stracił 1,65 proc., a najbardziej wtopiły Allegro (-6,98 proc.), JSW (-4,29 proc.) i PKO BP (-3,54 proc.). Na plusie dzień zakończyły tylko cztery spółki: KGHM (1,54 proc.), Lotos (1,25 proc.), PGE (1,19 proc.) i Orlen (0,60 proc.). CCC uplasowało się mniej więcej pośrodku stawki blue chipów.

Źródło: Stooq.pl

CCC stawia na e-commerce

Marża brutto CCC wyniosła 43,5 proc., a na jej wysokość wpłynął wysoki udział e-commerce’u w przychodach i ograniczona możliwość skutecznej sprzedaży kolekcji wiosna-lato w punktach stacjonarnych w tzw. cenach pierwszych.

Pomimo niesprzyjającego otoczenia biznesowego osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedażowe, które mamy nadzieję wzmacniać w kolejnych kwartałach. Realizacja tego celu będzie możliwa także za sprawą uruchomienia nowego konceptu sklepów off-price w wersji stacjonarnej, który jesienią zadebiutuje również w kanale online

– powiedział Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC.

Grupa pochwaliła się, że 62 proc. uzyskanych przychodów zawdzięcza e-commerce po wzroście o 86 proc.

ccc.eu pochwalił się wzrostem przychodów o 150 proc.

Spółka przekonuje, że sprzedaż e-commerce nabiera rozpędu. W pierwszym kwartale udział tego kanału w łącznej sprzedaży wyniósł 62 proc. Bardzo wysokie wzrosty odnotowała każda platforma sprzedaży internetowej, a w przypadku grupy eobuwie.pl wyniki były o 79 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Sprzedaż generowana przez tę spółkę od lutego do kwietnia wyniosła 768 mln zł, przy marży EBITDA na poziomie 10,5 proc. (+4,4 p.p. rdr). Z kolei udział Modivo w sprzedaży eobuwie.pl wyniósł 13 proc.

Sklep ccc.eu uzyskał przychód na poziomie 128 mln zł, a marka DeeZee wypracowała 24 mln zł, co oznacza wzrosty o odpowiednio 146 proc. i 71 proc.

CCC zwraca uwagę, że dynamicznie rozwijająca się sprzedaż online wpłynęła na poziom kosztów.

Od lutego do kwietnia ukształtowały się one na poziomie 716 mln zł, wobec 620 mln zł rok wcześniej (+15 proc. r/r). Wynik operacyjny został poprawiony rdr o blisko 200 mln zł

– czytamy w komunikacie.

CCC ma trzech nowych członków zarządu

W pierwszym kwartale do zarządu powołano trzech nowych wiceprezesów – Igora Matusa, Adama Holewę oraz Kryspina Derejczyka. W najbliższych miesiącach obejmą oni nadzór nad trzema istotnymi obszarami biznesu – w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, nadzoru właścicielskiego nad spółkami oraz zarządzania finansami.

CCC jest obecne w 29 krajach, w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1005 sklepach stacjonarnych o łącznej powierzchni 671 tys. mkw., a w 18 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 82 platformy online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.