Carrefour na Allegro. Świetnie, ale Francuzi e-commerce już mają, a Biedronki w sieci nie ma w ogóle

Trzy tysiące produktów z oferty Carrefoura od najbliższej niedzieli na stałe pojawi się na Allegro. Gdy gigant e-commerce grzał atmosferę przed dzisiejszą prezentacją, „zapowiadając wejście znanej sieci handlowej działającej w Polsce z ofertą na Allegro”, po cichu liczyłem na małą rewolucję w polskim handlu i debiut Biedronki w handlu internetowym. Korzyści z Carrefoura na Allegro to głównie dostawy Smart.

Fot. Flickr/Przemek P (CC BY 2.0)

Sklepik Carrefoura na Allegro otworzy podwoje w najbliższą niedzielę 8 grudnia. Oferta obejmie nie tylko artykuły przemysłowe z kategorii Dziecko i Uroda, ale także produkty spożywcze z kategorii Supermarket.

Bizblog.pl poleca:

Cieszymy się, że na naszej platformie pojawia się Carrefour z szeroką ofertą, co pomoże klientom oszczędzić czas i pieniądze podczas codziennych zakupów

– mówi Dagmara Brzezińska-Marcu z Allegro.

Z kolei przedstawiciele francuskiej sieci handlowej mówią o wprowadzeniu – uwaga, będzie ciężka marketingowa nowomowa – „strategii omnikanałowości”. – Dajemy klientom jeszcze większą swobodę wyboru sposobu i kanału dokonywania zakupów – tłumaczy Michał Sach z Carrefoura.

Pewnie zastanawiacie się, skąd właściwie ten entuzjazm, skoro Carrefour od dłuższego czasu umożliwia swoim klientom robienie zakupów w internecie za pomocą aplikacji Mój Carrefour z własną dostawą do domu albo kurierem. To prawda, żadnej rewolucji tu nie ma.

Za darmo kurierem od 40 zł

O co więc cały hałas? Sieć z pewnością dotrze teraz do tych osób, które przyzwyczaiły się do Allegro i niechętnie zaglądają na inne platformy e-commerce, czy instalują w telefonach nowe aplikacje zakupowe. To raz.

Znacznie ważniejszą nowością jest możliwość podpięcia się pod program Allegro Smart, dzięki któremu od zakupów za 40 zł obowiązuje darmowa dostawa do puntu typu paczkomat, poczta czy kiosk, a od niedawna także kurierem. W przypadku zakupów online bezpośrednio w Carrefourze na darmową dostawę kurierem możemy liczyć dopiero od kwoty 150 złotych.

Allegro Smart raczej nie będzie za to stanowić konkurencji dla dostaw do domu francuskiej sieci handlowej, które są realizowane we wszystkie dni tygodnia i to nawet tego samego dnia. Za darmo jest od 120-199 zł (w zależności od czasu i miejsca dostawy), ale nie to jest głównym problemem. Problemem jest mały zasięg tej usługi – poza Warszawą, Krakowem, Olsztynem oraz metropolią śląską, klienci Carrefoura muszą obejść się smakiem.

Co ciekawe, już teraz Carrefour jest na Allegro, w strefie marek. Nawet liczba oferowanych towarów się mniej więcej zgadza – prawie 2900. Nie ma za to dostępnej usługi Allegro Smart, a dostawy są realizowane za pośrednictwem kuriera, za dodatkową opłatą.

8 grudnia ruszy oficjalna kampania dla strefy sklepu Carrefour, a oferta jest obecnie wprowadzana. Dla produktów Carrefour będzie dostępna wtedy opcja Allegro Smart!

– tłumaczy Bizblog.pl Michał Bonarowski, rzecznik Allegro.

Dla Biedronki internet wciąż nie istnieje

Prawdziwe trzęsienie ziemi w polskim handlu artykułami spożywczymi w internecie nastąpi dopiero wtedy, gdy na ten ruch zdecyduje się hegemon polskiego rynku – Biedronka. Sieć zaskoczyła ostatnio wejściem w system kas samoobsługowych, ale poza tym w wielu kwestiach jest do bólu konserwatywna.

Pamiętacie, jak długo broniła się przed wprowadzeniem płatności kartą? To dzisiaj zupełnie nie do pomyślenia, ale jeszcze pięć lat temu we wszystkich sklepach tej sieci można było płacić tylko gotówką. Podobnie wygląda sytuacja z zakupami online – Biedronka broni się przed nimi rękami i nogami, gdy najwięksi konkurenci coraz mocniej idą w handel w sieci.

W „onlinie” działa już na pełnych obrotach poza Carrefourem czy Tesco działa także największy konkurent Biedronki – Lidl. Ta sieć dyskontów jednak wybrała inną formułę – prowadzi dość typowy sklep internetowy z artykułami przemysłowymi, a dostawy realizuje kurierem (czas dostawy aż do 5 dni). Na zakupy żywności w internecie w Lidlu także musimy jeszcze poczekać.