REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy /
  3. Poradniki
  4. Prawo - poradniki /

Rewolucja w Biedronce. Kupuj z głową, bo sieć zmieniła regulamin zwrotów i reklamacji

Robiąc zakupy w sklepie trzeba uważać, bo od przyszłego tygodnia Biedronka zmienia regulamin zwrotów i reklamacji. Sieć reklamuje nowe zasady jako bardzo korzystne dla klientów. Niestety trzeba uważać, bo będzie można się naciąć.

15.03.2023
12:27
Rewolucja w Biedronce. Kupuj z głową, bo sieć zmieniła regulamin zwrotów i reklamacji
REKLAMA

W Biedronce od 13 marca czeka was mała rewolucja dotycząca polityki zwrotu towarów. Rzecznik dyskontu twierdzi, że regulamin został zmieniony na liczne prośby klientów. Na czym te zmiany polegają?

REKLAMA

Wydłużony zwrot, ale z pułapkami

Klienci do tej pory mieli 14 dni na zwrot zakupionych produktów, po zmianach czas zostanie wydłużony do 30 dni.

Wydawać by się mogło, że zmieniony regulamin jest na plus, prawda? Niestety, ale jest to jedyna korzystna zmiana. Dodatkowe zapisy mówią, że kupujący nie dostaną za zwrot produktów gotówki, tylko vouchery, oczywiście do wykorzystania wyłącznie w sieci sklepów Biedronka.

Dodatkowo klienci nie będą mogli zwrócić produktów w każdym sklepie należącym do sieci handlowej.

Jak dokonać zwrotu w Biedronce po 13 marca?

Regulamin, który będzie obowiązywał od 13 marca, będzie dotyczył tylko produktów zakupionych po tej dacie. Wcześniejsze zwroty będą dokonywane na starych zasadach.

Klienci będą mogli dokonać zwrotu towarów pełnowartościowych wyłącznie w tym sklepie Biedronka, w którym dokonali zakupu, a nie tak jak do tej pory w dowolnym sklepie należącym do sieci.

Konieczność zwrotu w sklepie, w którym klient dokonał zakupu wynika z polityki asortymentowej sieci Biedronka, która zakłada, że w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty – wyjaśnia Magdalena Koralewska, Rzecznik Klienta sieci Biedronka

Trzeba pamiętać oczywiście o zachowaniu oryginału paragony, bez tego zwrot nie będzie możliwy.

Vouchery zastąpią pieniądze

Jeśli ma ktoś w planach zakupy, których nie jest pewien, niech lepiej dwa razy się zastanowi, czy robić je w Biedronce, bo tylko do końca tego tygodnia za zwrócony towar będzie można otrzymać gotówkę. Od poniedziałku zamiast pieniędzy klienci dostaną voucher na kwotę stanowiącą równowartość zwracanego produktu.

Oznacza to tyle, że nie będzie można swobodnie dysponować gotówką, bo pieniądze ze zwrotu w postaci vouchera będą mogli wykorzystać tylko w Biedronce. Udział w niektórych akcjach marketingowych jak i w wyprzedażach organizowanych przez sieci sklepów może skutkować brakiem możliwości zwrotu towaru pełnowartościowego.

Jeśli klient w ramach akcji marketingowej w związku z zakupem towaru otrzymał voucher promocyjny na kwotę 15 zł i wykorzystał voucher promocyjny, to zwrot towaru pełnowartościowego nie będzie możliwy - wyjaśnia Biedronka

Czego nie będzie można zwracać w Biedronce

Oprócz wyżej wskazanego oryginału paragonu Biedronka informuje, że zwracany towar musi być w nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym i nie może mieć śladów użytkowania, a w przypadku towarów tekstylnych musi posiadać oryginalne metki.

Natomiast tych produktów nie zwrócimy:

REKLAMA
  • alkoholu i papierosów,
  • kwiatów i krzewów we wszystkich postaciach,
  • produktów spożywczych – w tym suplementów diety i produktów dziecięcych,
  • środków higieny osobistej np. papier toaletowy, podpaski
  • elektroniki np. komputery, tablety, telefony komórkowe, kamery, aparaty, nawigacje GPS,
  • książek i czasopism
  • kosmetyków i chemii gospodarczej
  • gier komputerowych
  • doładowań do telefonów komórkowych
  • bielizny i piżam, strojów kąpielowych
  • środków farmaceutycznych

Nowy regulamin nie wprowadza jakichkolwiek zmian w zakresie reklamacji. Chcielibyśmy podkreślić, że reklamacja a zwrot towaru pełnowartościowego to dwie różne rzeczy. Z reklamacją mamy do czynienia na przykład w sytuacji wady jakościowej produktu. Zwrot towaru pełnowartościowego to sytuacja, w której klient chce po prostu zrezygnować z dokonanego zakupu – podkreśla Magdalena Koralewska, Rzecznik Klienta sieci Biedronka

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA