Problemy w Banku Millennium. Część klientów dwa dni nie miała dostępu do bankowości online

Nie można zalogować się na stronę Banku Millennium, czy skorzystać z aplikacji mobilnej. O płatnościach online też trzeba na razie zapomnieć. To efekt ciągnącej się już drugi dzień awarii.

Aktualizacja

Po godz. 15 udało się wreszcie opanować sytuację z awarią w Banku Millennium.

Problemy z logowaniem, które występowały u części klientów Banku Millennium, zostały już rozwiązane, a pełna funkcjonalność systemu przywrócona. Większość klientów mogła przez cały czas bez problemu korzystać z kanałów elektronicznych. Bardzo przepraszamy za niedogodności wszystkich, których spotkały utrudnienia – informuje Dorota Hołownia z działu PR Millennium.

Przypomnijmy: kłopoty z logowaniem na strony banku, jak i na aplikację mobilną trwały od wczoraj. Bank wyjątkowo długo nie umiał sobie poradzić z awarią i do tej pory nie podwał jej przyczyny.

Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu dla osób, u których nadal pojawiają się utrudnienia przy logowaniu. Bardzo przepraszamy za niedogodności

– pisze w mailu do Bizblog.pl Dorota Hołownia z działu PR Millennium.

Jak zapewnia przedstawicielka banku, większość klientów „może i mogła bez problemu korzystać z kanałów elektronicznych”. Przyznaje, że u części klientów występowały problemy z logowaniem, jednak „większość z nich już z sukcesem się zalogowała”.

Bizblog.pl poleca

Bank Millennium już wczoraj informował, że „z powodów technicznych u części klientów występują problemy z logowaniem do Millenetu i aplikacji mobilnej. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu”.

Teraz już wiadomo, że szybko awarii jednak nie udało się pokonać. Klienci Millennium także dzisiaj zgłaszają szereg uwag i ciągle nie mogą korzystać ze swojej bankowości online. Nie dokonają np. płatności Blikiem. I przy okazji nie zostawiają na Millennium suchej nitki.

„Bank leży na łopatkach dłużej niż 12 godzin” – komentuje jeden z twitterowiczów. „Nie działa aplikacja, ale również nie otwiera się strona internetowa” – pisze inny.

„Pomijając już fakt, że podczas próby płatności zbliżeniowo NFC dostałem powiadomienie, abym włączył internet – który był włączony, to nawet kartą nie mogłem wypłacić (w sklepie również próbowałem nią płacić zbliżeniowo)” – pisze ktoś podający się za klienta Millennium. 

Zespół prasowy po opublikowaniu oświadczenia na Twitterze nabrał wody w usta. Nie wiadomo było, kiedy można spodziewać się usunięcia usterki. Klienci nie mieli innego wyjścia na razie jak tylko uzbroić się w cierpliwości i samemu co chwila próbować zalogować się do bankowości online Millennium.

Bank Millennium dostaje przez koronawirusa w kość

Pandemia koronawirusa odbija na Banku Millennium bardzo wyraźny ślad. W pierwszych trzech miesiącach 2020 r. Bank zarobił raptem 18,1 mln zł, czyli o 90 proc. mniej niż w porównywalnym okresie rok wcześniej, kiedy zysk wyniósł 160 mln zł. 

Gdy z jednej strony zachowanie ciągłości działania, a z drugiej strony bezpieczeństwo pracowników i klientów znalazły się w centrum uwagi, to szczególnie druga połowa miesiąca przyniosła znaczny spadek wolumenów nowej produkcji, zwłaszcza w pożyczkach gotówkowych, podczas gdy zaczęły być ponoszone dodatkowe koszty związane z pandemią

– czytamy w raporcie kwartalnym Banku Millennium. 

Jednocześnie bank w pierwszym kwartale 2020 r. wykazał wzrost o 57 proc. rok do roku sprzedaży kredytów hipotecznych i o 31 proc. pożyczek gotówkowych. W porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2019 r. wzrosła także liczba aktywnych klientów detalicznych o 34 proc. i rachunków bieżących o 41 proc.