Takiej Biedronki jeszcze nie widzieliście. Wi-Fi, kawa, ciacha, kolorowe monitory, elektryczne auta, no i te kasy…

Darmowe Wi-Fi dla klientów, system wykrywania kolejek, panele fotowoltaiczne, stacja ładowania aut elektrycznych, ekrany LCD zamiast papierowych plansz… Biedronka właśnie pochwaliła się zupełnie nowym formatem sklepu, który ma być zarówno eko, jak i high-tech. Dla nas najciekawsze okazały się kasy samoobsługowe.

Fot. Adam Sieńko/Bizblog.pl

Redakcja Bizblog.pl została zaproszona przez Jeronimo Martins Polska na otwarcie nowej Biedronki na warszawskiej Białołęce przy ul. Modlińskiej. Wiedzieliśmy, że nowy sklep ma być ekologiczny, bo firma zorganizowała dziennikarzom dojazd elektrycznymi taksówkami, ale okazało się, że zmiany idą dużo dalej.

W nowej Biedronce jest więcej kas samoobsługowych niż tradycyjnych. Tych pierwszych jest sześć, a nawet siedem, jeśli doliczyć tę z kącika kawowego (kolejna nowość), natomiast tych drugich tylko cztery. Biorąc pod uwagę, że rzadko kiedy wszystkie kasy tradycyjne są obstawione przez pracowników, dysproporcja jest jeszcze większa.

Jak dowiedział się Adam Sieńko, tylko w Warszawie do końca marca 116 sklepów sieci Biedronka ma być wyposażonych w kasy samoobsługowe. Firma będzie na bieżąco analizować wyniki sprzedaży w sklepach z automatycznymi kasami i potem podejmie decyzję, co dalej.

Zmienia się styl życia Polaków, którzy mają coraz mniej czasu, a ich potrzeby i aspiracje rosną. Zakupy w Biedronce też dynamicznie się zmieniają

– mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny makroregionu w sieci Biedronka.
Fot. Adam Sieńko/Bizblog.pl

Sklep na Białołęce to pierwsza Biedronka w Polsce, w której ruszy samoobsługowy kącik „Kawa i Ciacho”, który ma zapewnić szybkie zakupy kawy i dań lunchowych, a także darmowe wi-fi dla klientów. W ten sposób Biedronka będzie bezpośrednio konkurować z Żabką, która także mocno inwestuje w sprzedaż przekąsek na gorąco.

Nowa Biedronka ma być też eko. Na sali sprzedaży zamiast tradycyjnych papierowych reklam są wyłącznie ekrany LCD oraz nowoczesny system klimatyzacji i chłodzenia, który funkcjonuje w oparciu o naturalne gazy – wyjaśnia sieć.

Na dachu sklepu zainstalowano 160 paneli fotowoltaicznych, a na parkingu z 57 miejscami postojowymi oświetlenie jest w 100 proc. zasilane energią słoneczną i wiatrową w zależności od pogody.

Elektrykiem do Biedronki

Dla klientów Biedronki, którzy przyjadą samochodem elektrycznym, przeznaczono też bezpłatną dwustanowiskową stację ładowania. Co ciekawe, obie stacje będą dostępne dla każdego, nie trzeba będzie skanować paragonu czy w inny sposób udowadniać swojego statusu klienta Biedronki.

Dla rowerzystów będzie stacja Veturilo „Biedronka-Modlińska” z 15 stanowiskami.

To pierwszy punkt systemu rowerów publicznych w Warszawie, który znajduje się bezpośrednio przed sklepem sieci Biedronka

– podkreśla Jeronimo Martins.

Lodówki i zamrażarki same monitorują temperaturę, co ma gwarantować najwyższą jakość produktów. Mianem „absolutnej nowości” Jeronimo Martins określa papierowe torby na warzywa, owoce i pieczywo, które nadają się do recyklingu.

Bio, ale w folii

W ramach całkowicie odświeżonej wizualnie sekcji warzyw i owoców, nad którą czuwają Świeżoznawcy, została również wydzielona strefa warzyw i owoców BIO oraz wyciskarka do soków. Nowością jest także odrębna wyspa z pozostałymi produktami BIO i vege – od mąki po topinambur czy quinoę

– informuje sieć.

Skoro ma być eko, czego przejawem są papierowe zrywki na dziale owocowo-warzywnym, to pewnym zgrzytem jest fakt, że na dziale Bio owoce i warzywa są zapakowane w… folię.

Fot. Adam Sieńko/Bizblog.pl