Umowę na auto lub wynajem podpiszesz zdalnie. Integracja warta blisko 2 mln zł

Authologic łączy w jednym miejscu różne sposoby weryfikacji tożsamości. Startup zebrał 1,8 mln zł na rozwój.

Już teraz Authologic robi to na kilka sposobów: odpytuje banki, korzysta z zeskanowanych dokumentów, rozpoznawania twarzy za pomocą selfie albo cyfrowych tożsamości. Usługa stała się kluczowa zwłaszcza w czasie pandemii, kiedy przestaliśmy podróżować, a możliwość podpisania umowy na odległość była koniecznością.

Wierzymy, że wyłącznie internetowe sposoby weryfikowania tożsamości przyjmą się na dobre, nawet po ustąpieniu pandemii i będą w stanie całkowicie zastąpić kontakt osobisty

– mówi Bizblog.pl Jarosław Sygitowicz.
Jarosław Sygitowicz z Authologic.

Na wynajem i na leasing

Authologic kieruje usługę do firm pożyczkowych i leasingowych, które chcą mieć pewność, do kogo trafiają ich pieniądze, oraz do marketplace’ów umożliwiających najem krótko lub długoterminowy. Jednym z nich jest Vooom, specjalizujący się w wynajmie pojazdów.

Bizblog.pl poleca

Użytkownik może uniknąć czasochłonnego zakładania kont w wielu systemach carsharingowych i cieszyć się dostępem do pojazdów, które są dostępne najbliżej niego, wtedy kiedy tego potrzebuje

– mówi Lukasz Anwajler, członek zarządu App’n’roll oraz Vooom.

Innym klientem jest startup simpl.rent, który zajmuje się weryfikację najemców mieszkań.

Wiedzieliśmy, jak ważny jest to element procesu wynajmu i jednocześnie newralgiczny dla obu stron. Cały proces weryfikacji, razem ze sprawdzeniem historii kredytowej i płatniczej oraz wysokości zarobków przez simpl.rent, odbywa się w kilka minut

– podkreśla Piotr Pajda, prezes simpl.rent.

Weryfikacja tożsamości w oparciu o dane bankowe odbywa się na licencji fintechu banqup. Ten polsko-belgijski startup działa na mocy dyrektywy PSD2, która daje mu dostęp do informacji o rachunkach czy historii transakcji.

Authologic ma trzy miesiące, a już przyciągnął inwestorów

Authologic założyli „seryjni” przedsiębiorcy polskiego rynku startupowego: Krzysztof Klimczak, Marek Rogoziński oraz Jarosław Sygitowicz. Ich wcześniejszym biznesem było Zencard, który umożliwiał zarządzanie programami lojalnościowymi za pomocą terminali płatniczych. W 2017 roku biznes kupił PKO BP. Wymieniona trójka odeszła z pracy w kwietniu tego roku.

Teraz Authologic pozyskał zaś 1,8 mln zł od Smok.vc, polsko-amerykańskiego funduszu inwestycyjnego oraz spółki App’n’roll, działającej jako tzw. venture builder (firma budująca biznesy od podstaw). Fundusz ma wspierać rozwój Authologic w Stanach Zjednoczonych i Azji, natomiast pierwszymi krokami, jeśli chodzi o ekspansję, będzie zapewne Europa, gdzie – z racji na harmonizację prawa unijnego – procedury weryfikacji są bardzo podobne.