REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Auchan chce być jak osiedlowy sklep. Obiecuje mało chodzenia i warzywa z owocami jak na targu

Boom na hipermarkety w Polsce minął dobre kilka lat temu. Potem Polacy, ze względów m.in. na wygodę, zaczęli częściej odwiedzać osiedlowe dyskonty i małe sklepiki. Auchan bardzo chce to zmienić i wprowadza rewolucyjne zmiany. Poligonem doświadczalnym ma być pierwszy sklep Francuzów nad Wisłą – hipermarket w Piasecznie, który funkcjonuje już ponad ćwierć wieku. Teraz zmienił się nie do poznania.

26.12.2022
9:38
auchan-zmienia-swoje-hipermarkety
REKLAMA

Pierwsze hipermarkety w Polsce zaczęły powstawać w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Dopiero wtedy mogliśmy lepiej poczuć tę znaną z zachodnich filmów i seriali atmosferę, w której każdy czas wolny spędza się w hipermarkecie, bo i zakupy tam się zrobi, i zje też przy okazji. Do fryzjera też można pójść, albo do kosmetyczki lub na siłownie. A na koniec jest jeszcze kino. Coś jak oferty all inclusive w kurortach turystycznych.

REKLAMA

Ta miłość Polaków do hipermarketów trwała przez lata, aż w końcu się wyczerpała. Badania Gik z pierwszego półrocza 2019 r. wskazywały, że Polacy zaczęli coraz częściej odwiedzać mniejsze dyskonty i takie sklepiki jak Żabka, czy mniejsze placówki sieci Carrefour. W ciągu dwóch lat ten wzrost już w 2019 r. wynosił aż 60 proc. Teraz ten trend zamierza zmienić na dawne tory Auchan, który planuje wymyślić hipermarket na nowo. 

Jednym z podstawowych założeń nowego konceptu było przekształcenie hipermarketu w sposób, który pozwoli klientom czuć się w nim bardziej komfortowo. Ścieżki zakupowe zaprojektowane zostały tak, by pozwolić na wybór krótszej lub dłuższej drogi - informuje Auchan.

Auchan wymyśla hipermarket na nowo

Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska, twierdzi, że podstawowym celem nowej koncepcji sklepu jest wymyślenie hipermarketu na nowo. 

Chodzi nie tylko o zastosowanie nowych technologii, innowacyjnych rozwiązań, czy budowanie oferty z myślą o wyborach coraz bardziej świadomego konsumenta, ale też o stworzenie przyjaznej, komfortowej przestrzeni, w której zupełnie nowe doświadczenia zakupowe będą źródłem przyjemności i wielu pozytywnych emocji - wyjaśnia.

Klient w nowym Auchan ma czuć się komfortowo. Ścieżki zakupowe od teraz dają wybór: krótszej lub dłuższej trasy. Dodatkowo miejsca przecięć poszczególnych tras wypełnione są atrakcjami - punktami animacji dla rodzin i dzieci. Z kolei o przyjazną atmosferę zakupów mają zadbać zdecydowanie niższe niż wcześniej meble, o zróżnicowanej wysokości. Produkty mają być też inaczej eksponowane. Warzywa i owoce bardziej jak na targu, a mięsa ze zrównoważonych hodowli w szafach chłodniczych do sezonowania. Z kolei na dziale z alkoholem swoimi radami klientów wspiera sommelier. Do tego dochodzi jeszcze rozbudowana ekspozycja produktów BIO. I jeszcze jest bardzo rozbudowana Strefa Obsługi Klienta, gdzie klient może skorzystać z usług pocztowych lub z aplikacji Too Good To Go lub Glovo. 

Francuska sieć mocno stawia też na ekologię

REKLAMA

Ta ekologia to nie tylko specjalna strefa dedykowane produktom świeżym, pochodzących z upraw i hodowli kontrolowanych, bez antybiotyków i pestycydów. To też, a może przede wszystkim, ekologiczne elementy przebudowy. Jak chociażby nowe oświetlenie LED, czy też dynamiczny i sterowalny system oświetlenia hali sprzedaży polegający na automatycznym dostosowaniu natężenia oświetlenia do pory dnia i zadanego programu pracy. Wymieniono również instalację chłodnictwa spożywczego z freonowej na CO2, co ma mieć wpływ na obniżenie śladu węglowego. To jeszcze nie koniec.

Meble chłodnicze zamykane są szklanymi drzwiami, wyposażone w wentylatory EC oraz oświetlenie LED. Jak przekonuje Auchan: odzysk ciepła technologicznego z instalacji chłodniczej jest przeznaczony na podgrzanie ciepłej wody użytkowej. Francuzi postanowili też wyposażyć nowy hipermarket w Piasecznie w recyklomat, do którego mogą trafiać najpierw butelki szklane i plastikowe, a w przyszłości też puszki aluminiowe.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA