Nowa apka Millennium automatycznie otworzy ci bramkę na A1. To pierwsza taka usługa w Polsce

Millennium, jako pierwszy bank, udostępni w aplikacji mobilnej usługę automatycznych płatności za autostrady. Klienci będą mogli przejechać A1 i A4 bez zatrzymywania się przy bramkach, system automatycznie rozpozna samochód, podniesie szlaban, a opłata za przejazd pobierze się automatycznie po zjechaniu z autostrady. Ameryka!

Fot. Gdańsk Transport Company

Usługa Autopay dostępna będzie w najnowszej wersji aplikacji mobilnej Banku Millennium (4.34), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i właścicieli małych oraz średnich firm, dla wszystkich pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Nowa aplikacja (4.34) jest stopniowo udostępniana kolejnym grupom klientów.

Prosta i szybka rejestracja

Aby uruchomić usługę Autopay, należy wybrać z menu opcję Transport – Autostrady i podać dane pojazdu oraz wskazać konto (lub kartę kredytową), z którego ma być pobierana opłata.

Rejestracja jest jednorazowa i automatycznie aktywuje usługę. Od tego momentu klient może przejeżdżać przez bramki na autostradzie (zarówno te specjalnie oznakowane, jak i pozostałe) bez konieczności pobierania biletu. System automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban. Opłata również pobierana jest automatycznie ze wskazanego przez klienta konta (lub karty kredytowej).

Automatyczny system płatności Autopay działa na wszystkich bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem, a wkrótce będzie również dostępny na A4, na odcinku Katowice-Kraków. W przyszłości usługa Autopay zostanie rozszerzona o kolejne rozwiązania automatyzujące płatności dla kierowców w obszarze przejazdów i parkowania.

Stale rozwijamy naszą aplikację i chcemy, by stanowiła dla klienta centrum wygodnych i przydatnych usług, również tych niebankowych – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium – Cieszymy się, że po raz kolejny możemy jako pierwszy bank na rynku zaproponować innowacyjne rozwiązanie. Mamy nadzieję, że automatyczne płatności za autostrady ułatwią, szczególnie w okresie wakacyjnym, przejazdy na upragniony urlop – dodała.

Klienci chcą więcej innowacyjnych usług

Wojciech Rybak, członek zarządu Banku Millennium, powołując się na wyniki badania #finanseprzyszłości, przeprowadzonego przez IBRIS, wskazuje na zmiany zachowań konsumentów.

Są one oparte na dwóch filarach: akceptacji rosnącej roli technologii oraz zaufaniu do banków. Bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszym i często używanym narzędziem zarządzania finansami osobistymi, a jej funkcje wykroczą daleko poza tradycyjną bankowość. Zdecydowana większość badanych oczekuje dodatkowych możliwości, niezwiązanych z finansami – uważa Wojciech Rybak.

Do tej pory aplikacja mobilna Banku Millennium miała wbudowaną możliwość opłacania należności za parkowanie w miastach, a także zakup biletów komunikacji miejskiej. Teraz umożliwi automatyczne płatności za przejazd autostradą, a wkrótce generowanie faktur.

W Blue Media kierujemy się ideą upraszczania i przyspieszania czynności przez automatyzację zadań związanych z codziennymi obowiązkami – mówi Miłosz Kurzawski, szef projektu Autopay w Blue Media. – Cieszymy się, że nasze rozwiązanie automatycznych płatności wdrożył Bank Millennium, ponieważ jesteśmy przekonani, że to właśnie bankowość elektroniczna i mobilna może stanowić bramę do naszego cyfrowego świata.