REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Amazon przejmuje Wondery. Wojny podcastowe nie ustają. Giganci biją się o kolejne platformy

Amazon przejmuje firmę produkcyjną Wondery, do której należą takie marki jak Dirty John, Dr. Death czy Business Wars. Trafią one do aplikacji Amazon Music.

01.01.2021
11:09
Amazon przejmuje Wondery. Wojny podcastowe nie ustają. Giganci biją się o kolejne platformy
REKLAMA

Wondery to czwarta, największa platforma podcastowa za oceanem, której słucha 9 mln Amerykanów. Ustępuje ona iHeartRadio, NPR czy New York Timesowi, ale wyprzedza ESPN czy Warner Media. Dla Amazona jest to więc mocne wejście w świat podcastów, które od dwóch lat stają się areną przejęć gigantów.

REKLAMA

Jednym z liderów rynku jest Spotify, które w zeszłym roku przejęło studio Gimlet za ok. 200 mln dol. Pozwoliło to szwedzkiemu startupowi na dogonienie Apple Podcasts. W grudniu różnica pomiędzy oboma platformami wynosiła zaledwie 2 proc.

Przejmują też Sirius XM i New York Times

Jeszcze większą transakcją może się pochwalić Sirius XM, czyli cyfrowe radio, które na koniec 2019 roku posiadało 35 mln subskrybentów. W lipcu jego szeregi zasilił Stitcher. Jest to nie tylko aplikacja do słuchania podcastów, ale również firma produkcyjna z bogatym portfolio. Należę do niego takie programy jak Freakonomics Radio, How Did This Get Made? czy The Oprah Winfrey Network. Wszystko to wycenione zostało na 325 mln dol.

Najmniejsze z przejęć dotyczy zaś New York Timesa, który za 25 mln dol. wszedł w posiadanie studia Serial Productions. Dla Timesa tworzy również znana dziennikarka technologiczna Kara Swisher.

Wojny podcastowe

REKLAMA

Amazon nie ujawnia kwoty transakcji, ale wcześniejsze doniesienia wyceniały Wondery w okolicach 300 mln dol. Co ciekawe, programy studia wciąż będą dostępne w innych aplikacjach do słuchania podcastów. Amazon obrał więc inną strategię, niż Spotify przy przejęciu The Joe Rogan Experience za 100 mln dol. Podcasty Rogana są dziś dostępne tylko w apce Spotify.

Choć podcasty są wciąż bardzo małym rynkiem, to każdy z graczy wykorzystuje je do zwiększenia liczby subskrybentów. Fani Rogana mogą kupić abonament na Spotify, a fani podcastów ze stajni Wondery mogą skusić się na wypróbowanie Prime'a. Nie chodzi więc o potencjał reklamowy, a raczej zdobycie dodatkowych użytkowników.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA