REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Bum! Allegro wybuchło Polakom w twarz. Z klepki przy Książęcej zostały tylko drzazgi

Allegro pochwaliło się rewelacyjnymi wynikami za pierwszy kwartał, podniosło prognozy za cały 2021 r. i mimo że cała GPW pogrążyła się w czerwonej rozpaczy, zaświeciła w czwartek mocnym zielonym blaskiem… xD

13.05.2021
9:58
Bum! Allegro wybuchło Polakom w twarz. Z klepki przy Książęcej zostały tylko drzazgi
REKLAMA

Kurs Allegro eksplodował. I naprawdę trudno ująć to inaczej, bo wszystkie pozostałe największe spółki notowane na GPW zaświeciły się na otwarciu na czerwono.

REKLAMA
 class="wp-image-1431871"
Trzy ostatnie sesje w wykonaniu Allegro. Źródło: Stooq.pl

Tymczasem gigant zaczął dzień od blisko 4-proc. wzrostu i jako jedyny oparł się depresyjnym nastrojom płynącym z giełd amerykańskich i Dalekiego Wschodu.

 class="wp-image-1431865"
Największe spółki notowane na GPW. Źródło: Stooq.pl

Opublikowane w czwartek rano wyniki Grupy Allegro przebiły oczekiwania analityków. Skorygowana EBITDA wzrosła o 50,6 proc. do 535,5 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 481,9 mln zł.

Wartość sprzedanych produktów wzrosła o o 46,1 proc. Do 9,6 mld zł. Przychody netto Grupy Allegro wzrosły rok do roku o 61,1 proc. do 1,21 mld zł i były o 61,1 proc. Największy ponad 82-proc. udział miał nich segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc., własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc., a porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1 proc.

Zarząd Allegro podbija prognozy

Dyrektor finansowy Jon Eastick, podkreślił że Allegro wypracowało solidne wyniki, dzięki efektywnej działalności reklamowej i pierwszym przychodom z tytułu współfinansowania przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach programu Smart!

Przełożyło się to na wzrost przychodów o 61,1 proc., 15 p.proc. powyżej wzrostu GMV, wzrostu EBITDA o 50,6 proc. do 535,6 mln zł

– wskazał.

Jon Eastick zapowiada dalsze inwestycje, między innymi Allegro Pay, dalszy rozwój programu Smart! oraz infrastrukturę związaną z dostawami, przy jednoczesnym dalszym ograniczaniu dźwigni finansowej.

 class="wp-image-1431964"
Źródło: Allegro.eu

Chociaż planujemy rozważnie, licząc na zniesienie dalszych ograniczeń i spodziewając się zaostrzenia konkurencji, z przyjemnością możemy podnieść nasze oczekiwania dotyczące spodziewanego wzrostu GMV, przychodów i skorygowanej EBITDA w całym 2021 roku

– zapowiedział.

Zarząd Allegro przewiduje, że GMV wzrośnie w całym bieżącym roku o około 20 proc., przychody netto o ponad 30 proc., a skorygowana EBITDA o około 20 proc. Założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 roku pozostają niezmienione na poziomie 550-600 mln zł.

W pierwszym kwartale 2021 r. wyniosły 60,0 mln zł, wobec 43,5 mln zł w pierwszym kwartale 2020 r. Inwestycje planowane na ten rok obejmują dalszy rozwój platformy i jej funkcjonalności, a także nowe rozwiązania logistyczne, mające na celu dalsze usprawnianie dostaw, m.in. zakończenie budowy własnej sieci automatów paczkowych Grupy oraz uruchomienie usługi Allegro Fulfillment, która zapewni dodatkowe źródło przychodów dla Allegro z tytułu magazynowania, pakowania i wysyłki towarów w imieniu sprzedawców.

François Nuyts zapowiada jeszcze większy wzrost liczby klientów

Po dynamicznym wzroście w 2020 roku, w pierwszym kwartale tego roku odnotowaliśmy dalszą poprawę rezultatów, zarówno pod względem miar operacyjnych kluczowych dla satysfakcji klientów, jak samych wyników finansowych. Nieustannie usprawniamy obszary, które nazywamy podstawami handlu detalicznego, zapewniając najbardziej konkurencyjne ceny i zwiększając wybór, a także rozwijaliśmy nowe obszary działalności, takie jak Allegro Pay i platforma Allegro Biznes

– powiedział François Nuyts, prezes Allegro.

Na koniec pierwszego kwartału liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, o 13,4 proc. więcej niż przed rokiem. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły o 38,9 proc. r/r. do prawie 2880 zł.

François Nuyts wskazuje, że Allegro odnotowało dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców, w tym zagranicznych, oraz liczby ofert.

REKLAMA

Wyczekując zniesienia obostrzeń dotyczących COVID, jesteśmy przekonani, że dzięki wszystkim zaplanowanym przez nas innowacjom Allegro pozostanie dla konsumentów najlepszym miejscem do robienia zakupów

– uważa prezes.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA