Allegro szykuje ważne nowości. Gigant chce namówić firmy na zakupy w internecie

Największa platforma e-commerce w Polsce rozpoczyna na całego walkę o klienta biznesowego. Po latach względnie łatwego życia w Polsce Allegro w końcu poczuło oddech konkurencji na plecach i przechodzi do ofensywy, na dobre wychodząc poza segment konsumencki. W planach jest nowy program lojalnościowy dla firm, czy mini-platformy zakupowe.

Allegro od dłuższego czasu mocno promuje zakupy w ramach funkcjonującej od zeszłego roku usługi Allegro Biznes, czyli zachęca do zamiany konta indywidualnego na firmowe. Firma kusi korzyściami niedostępnymi dla zwykłych użytkowników, takie jak cenniki hurtowe czy odroczenie płatności aż do 60 dni, czy widoczność stawek VAT. Teraz jednak poziom zachęt ma przenieść na inny poziom.

Jesteśmy zainteresowani tym, żeby powiększać zasięg naszego produktu – mamy na celu zwiększanie liczby kupujących, zwłaszcza kupujących stale. Dlatego prowadzimy działania na kilku frontach – mówi agencji informacyjnej ISBnews szef Allegro Biznes Piotr Truszkowski.

Program lojalnościowy dla firm

Główną nowością w Allegro Biznes ma być specjalny program lojalnościowy dla klientów biznesowych. Na razie trwają nad nim wstępne prace, ale Truszkowski zdradza, że chodzi o to, by zaoferować najwięcej wymiernych korzyści tym, którzy kupują najwięcej. Jakie to korzyści? Na przykład specjalne warunki dostaw czy korzystniejsze warunki finansowania.

Bizblog.pl poleca

Przedstawiciel platformy mówi też, że w ramach programu lojalnościowego dla firm mogą pojawić się oferty od partnerów Allegro. Chcemy nawiązać kontakt z dużymi markami, żeby realizować cross-selling usług, czy też narzędzia analityczne, które też budujemy i które będą służyć kupującym do analizowania ich kosztów i predykcji zakupów – zapowiada Truszkowski.

System zakupowy zamiast zeszytu

Druga nowość będzie skierowana do firm, które nie posiadają własnego systemu zakupowego, a jednocześnie zakupami w nich zajmuje się więcej niż jedna osoba. Dlaczego to ma znaczenie? Allegro powołuje się na badania, z których wynika, że jeśli firma ma powyżej dziesięciu pracowników, to zakupami zajmują się w niej najczęściej co najmniej 2 osoby. Problem polega jednak na tym, że tacy pracują na narzędziach, takich jak excel czy zwykły zeszyt, które nie nadają się do tego najlepiej. Allegro chce im zaoferować specjalny mini-system zakupowy.

Narzędzie to ma pozwolić na powiązanie kilku użytkowników z danym NIP-em i podzielenie ich odpowiedzialnościami, na przykład kompletujący, zatwierdzający. Dla ułatwienia pracy będzie można dawać różne uprawnienia różnym użytkownikom, a także ograniczać dostęp do katalogów produktów.

Segment biznesowy może się okazać dla Allegro żyłą złota, bo firmy kupują bardziej regularnie i wydają więcej niż klienci indywidualni. Allegro Biznes jako platforma zakupowa dla firm ruszyło dopiero w lutym 2021 roku. Wcześniej oferta Allegro dla przedsiębiorców oznaczała jedynie możliwość sprzedawania towarów na tej platformie. Gigant chwali się, że tygodniowa liczba użytkowników robiących zakupy na koncie firmowym wzrosła o 11 proc. w stosunku do początku 2021 r.