Nowość od Allegro. Kupujący będą zadowoleni

Allegro z nowością dla sprzedawców, która pomoże im monitorować kluczowe parametry obsługi klienta.

Sprzedawcy to kluczowa grupa użytkowników Allegro. To oni zapewniają stały dopływ ciekawych produktów, obsługę klienta i częściowo również promocję. Z kolei klienci bardzo często wiążą negatywne doświadczenia z jednym ze sprzedawców z całą marką.

Dlatego zadowolenie kupujących jest dla Allegro najważniejsze – zapewnia firma,

Od teraz platforma pomaga monitorować odczucia kupujących pod kątem m.in.:

  • rekomendacji i opinii klientów,
  • terminowości wysyłek,
  • liczby otwartych dyskusji,
  • zgodności z opisem,
  • średniego czasu odpowiedzi,
  • atrakcyjności oferty (liczba ofert z Allegro Smart!, wybór operatorów płatności).

Nowy panel dla sprzedawców na Allegro – Jakość mojej sprzedaży.

Allegro opiera się na big data, więc zależy nam na tym, aby podzielić się naszymi cennymi spostrzeżeniami ze sprzedawcami. (…) Chcemy promować najlepsze praktyki w zakresie obsługi klienta, ponieważ tylko dzięki temu sprzedawcy na Allegro mogą odnieść sukces w sprzedaży online

– wyjaśnia François Nuyts, prezes Allegro

Oczywiście, nie jest to premiera wskaźników sprzedaży. W podstawowej wersji były one dostępne na Allegro już od dawna. Sprzedawcy nie mieli jednak pełnego obrazu sytuacji. Teraz nie tylko dostając indeks, ilustrujący własną efektywność, ale również wskazówki, jak podnieść jakość obsługi klienta.

Każdy z czynników zilustrowany jest pięciostopniowej skali: Super, Dobry, Neutralny, Wymaga poprawy i Nieakceptowalny. Daje to również możliwość porównania danego sklepu na tle szerokiej konkurencji na Allegro.

Sprzedaż na Allegro ma wpływ na cały polski internet.

Pokazują to również statystyki:

  • 17 mln odwiedzających (dane Allegro (Gemius/PBI),
  • 1,2 mln produktów sprzedawanych każdego dnia,
  • 8 na 10 klientów poleca robienie zakupów na platformie,
  • 125 tys. firm działa na Allegro (wzrost o 16 tys. podmiotów w 2018 roku).

To nie koniec nowości od Allegro.

Opisywana nowość przejdzie pełne wdrożenie przed końcem roku. Później przyjdzie czas na dodatkowe korzyści dla sprzedawców przywiązujących uwagę do obsługi klienta. To, między innymi, wpływ na pozycjonowanie ofert według trafności, uczestnictwo w Strefie okazji czy szybsza obsługa.