REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Allegro stawia na błyskawiczne dostawy. Oto jak klienci zyskają na nowej inwestycji giganta

Skoro Amazon chwali się, że potrafi dostarczyć paczkę nawet w jeden dzień i za chwilę zadebiutuje z takim rozwiązaniem w Polsce, to w Allegro nie mogą siedzieć z założonymi rękami. I nie siedzą. W odpowiedzi największa platforma sprzedażowa w Polsce buduje nowe centrum logistyczne, dzięki któremu dostawy mają być realizowane równie szybko co w Amazon.

02.02.2021
11:26
allegro-centrum-logistyczne
REKLAMA

Allegro podjęło wezwanie, na czym klienci mogą tylko zyskać. Platforma poinformowała, że buduje pod Warszawą nowe centrum logistyczne. Cel tej inwestycji jest jeden: pomóc sprzedającym dostarczać zamówienia szybciej: tego samego oraz kolejnego dnia od zakupu. 

REKLAMA

To pozwoli sprzedającym skupić się na zwiększaniu sprzedaży i optymalizowaniu ofert, a kupującym da dodatkową satysfakcję z szybkiej dostawy

– zapewnia Grzegorz Czapski, dyrektor Allegro ds. Rozwoju.

Allegro zatrudni 1200 pracowników

Allegro przekonuje, że w serwisie jest ponad 66 mln ofert, których czas dostawy to 1-2 dni. Dotyczyć ma to prawie 80 proc. zamówień. W tym roku platforma chce poprawić ten wynik.

Grzegorz Czapski uważa, że kupujący w pierwszej kolejności oczekują szybkich dostaw. Dlatego Allegro chce im wyjść naprzeciw. Temu ma służyć budowa nowego centrum logistycznego w A2 Warsaw Park. Lider e-commerce w Polsce wynajmie w tym celu magazyn o powierzchni 36,5 tys. m2.

Nowe centrum Allegro będzie wyposażone w szereg rozwiązań z zakresu automatyki, które przyspieszą oraz obniżą koszty obsługi zamówień. Do tego dojdą zaawansowane systemy do zarządzania magazynem, a także systemy przenośników i skanerów zapewniające wysoki standard obsługi oraz kontrolę towarów na każdym etapie procesu magazynowego. Do końca przyszłego roku w nowym centrum Allegro pracę ma znaleźć 1200 osób.

Allegro z logistyczną obsługą firm

REKLAMA

Ale zanim nowe centrum logistyczne ruszy pełną parą, Allegro jeszcze w 2021 r. uruchomi nową usługę logistyczną dla firm prowadzących sprzedaż na platformie. Obejmie ona kompleksową obsługę zamówień - m.in. przechowywanie towarów oraz pakowanie i nadawanie przesyłek, a także obsługę zwrotów. Dzięki temu przedsiębiorcy nie będą musieli inwestować w magazyny oraz ich wyposażenie, ani zatrudniać dodatkowych pracowników na okres szczytów sezonowych. Pozwoli im to skoncentrować się na pozyskiwaniu atrakcyjnych towarów oraz promowaniu ich na Allegro.

To już kolejny krok giganta polskiego e-commerce w kierunku przyspieszenia dostaw. Od września 2020 r. kupujący na Allegro widzą przewidywany czas dostawy i mogą łatwo wybrać produkty, które otrzymają najszybciej. Z kolei od listopada ubiegłego roku klienci Allegro Smart! mogą otrzymać zamówienie nawet w sobotę, a także zapłacić za nie przy odbiorze. 4 stycznia 2021 r. serwis uruchomił Program Szybkich Dostaw. Polega on na tym, że Allegro zwraca sprzedającym część kosztów, gdy ich paczki dotrą do klientów tego samego lub następnego dnia.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA