AliExpress wybrał Polskę i Polaków. Gigant obiecuje, że przesyłkę dostarczy teraz w trzy dni

Paczki z AliExpress mają docierać dużo szybciej. Chińska firma ukończyła budowę pierwszego samodzielnego centrum logistycznego w Polsce. Magazyn powstał pod Łodzią.

Polacy pokochali zakupy na AliExpress. Kupujemy tyle, że AliExpress, globalna platforma handlu internetowego, należąca do Alibaba Group, postanowiła wybudować w Polsce centrum logistyczne.

Polska jest naszym regionalnym hubem w Europie Środkowo – Wschodniej i była naturalnym wyborem inwestycyjnym na pierwsze centrum logistyczne w regionie dla AliExpress. Nowe centrum zapewni szybszą wysyłkę dla użytkowników w kluczowych miastach – powiedział dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią, Gary Topp.

Bizblog.pl poleca

Z Łodzi na cały region

Zlokalizowane w pobliżu Łodzi centrum logistyczne ma powierzchnię 10 tys. metrów kwadratowych. Serwis chce by magazyn rozpoczął działalność przed listopadowym Dniem Singla na AliExpress, czyli Globalnym Festiwalem Zakupów. Tego dnia, 11 listopada, platforma pełna jest promocji i notuje zwiększone obroty.

AliExpress podał w komunikacie, że zamówienia wysyłane z hubu logistycznego zostaną dostarczone w gwarantowanym terminie trzech dni na terenie całej Polski.

Co więcej, do największych miast, takich jak Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków i Katowice paczki powinny dotrzeć już następnego dnia. Firma dodaje jednak, że dotyczyć będzie to tylko niektórych zamówień, dotyczących najpopularniejszego asortymentu.

Centrum koło Łodzi jest hubem na Europę Środkowo-Wschodnią. Dlatego też magazyn wykorzystywany będzie także do obsługi okolicznych rynków, takich jak Czechy, Austria, Słowacja i Niemcy.

AliExpress czyli gigant handlu z Chin

Według wyników badania Mediapanel Chiński Aliexpress (serwis i aplikacja mobilna) ma w Polsce 11,05 mln internautów. Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, które ma prawie dwa razy więcej użytkowników niż zajmujący drugie miejsce Aliexpress.

Aliexpress to chiński serwis sprzedażowy, należący do Alibaba Group. Został uruchomiony w 2010 roku, jako platforma poświęcona wyłącznie sprzedaży detalicznej. Dostawcy produktów, którzy korzystają z usług strony AliExpress, to przeważnie małe lub średnie firmy z Chin.

Asortyment, który posiada, to ponad 100 milionów produktów podzielonych na 13 kategorii: moda damska; moda męska; telefony i telekomunikacja; komputery, artykuły biurowe i szkolne, bezpieczeństwo i ochrona; elektronika użytkowa; biżuteria i zegarki; dom i ogród, zwierzęta oraz AGD; torby i buty; zabawki, dzieci, niemowlęta; zabawa i sport; uroda, zdrowie i włosy; samochody i motocykle; ulepszenie domu oraz narzędzia.

Posiadanie konta na stronie AliExpress.com jest niezbędne do zrobienia zakupów. Większość przedmiotów dostępnych w sklepie obowiązuje darmowa dostawa z Chin do innych krajów na świecie, w tym także do Polski.