Wkurzają cię reklamy w telewizji? Advoider sam je wyciszy albo przełączy na inny kanał

Urządzenie podepniemy do dekodera Cyfrowego Polsatu lub Canal+. Następnie sami możemy zdecydować, co ma się stać w momencie nadawania reklam. Taki luksus kosztuje blisko 400 zł.

Urządzenie to kontynuacja projektu, o którym po raz pierwszy pisałem pół roku temu. Advoider Lite to aplikacja na smartfony, która z dużą dokładnością informuje, kiedy możemy spodziewać się przerwy na reklamy w telewizji i ile ta przerwa może potrwać.

Aplikację pobrało nieco ponad tysiąc osób

Twórcy aplikacji, czyli zielonogórski startup Qdiqo nie traktują jednak tego w charakterze porażki.

Bizblog.pl poleca:

Już na etapie projektowania aplikacji byliśmy w trakcie prac nad urządzeniem. Zakładaliśmy, że Advoider Lite będzie jedynie preludium

– podkreśla firma.

Celem było zaś stworzenie fizycznego urządzenia, które byłoby w stanie automatycznie zadbać o naszą telewizję, tak, abyśmy nigdy nie musieli oglądać reklam. Jak konkretnie? W momencie, gdy na Polsacie czy TVN-ie zaczyna się blok reklamowy urządzenie może wykonać jedna z poniższych czynności:

  • przełączyć na kanał wolny od reklam,
  • wyciszyć dźwięk,
  • wyłączyć dekoder i telewizor na czas trwania reklamy.

Po reklamie urządzenie przywraca głośność do normalnego poziomu, przywraca wcześniejszą stację albo włącza dekoder. Wszystko zależy od wybranego profilu użytkownika. Przykładowo, możemy tak skonfigurować Advoidera, aby w czasie reklamy przełączał na kanał muzyczny lub informacyjny.

Advoider obsługuje dwie platformy telewizji satelitarnej

Urządzenie współpracuje ze wszystkimi dekoderami dostępnymi w ofertach Cyfrowego Polsatu oraz Canal+ . Do tego może monitorować 34 stacje w tym te, oferujące programy dla dzieci. Właśnie dlatego może się on również stać rodzajem rodzicielskiej blokady, kiedy tylko ustalimy, jakie kanały może oglądać dany profil (stworzony dla dziecka).

W przyszłości Advoider może również wprowadzić filtr niepełnoletnich i blokować filmy od lat 18 dla nastolatków. Jednocześnie, ich rodzice nie będą musieli omijać blokady. Wystarczy, że połączą urządzenie z własnym profilem w aplikacji.

Czy Advoid ma szansę na sukces?

Polacy są jedną z przodujących nacji, jeśli chodzi o używanie internetowych adblocków. Jednak, o ile w sieci nie tolerujemy nachalnych reklam, to wydaje mi się, że w telewizji jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Pokazują to wyniki oglądalności filmowych hitów na TVN-ie, Polsacie i TVP, które nie zależą od tego, czy dana stacja przerywa audycję reklamami lub nie.

Przyjemnie jest mieć urządzenie automatyzujące proces unikania reklam. Nie przeczę. Boli jednak nieco jego cena – 399 zł widniejąca na stronie zakupowej.