Klasyki

W końcu jakaś kolekcja włoskich aut, na którą byłoby mnie stać. Szkoda, że w Kolorado

Klasyki 30.07.2019 518 interakcji
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 30.07.2019

W końcu jakaś kolekcja włoskich aut, na którą byłoby mnie stać. Szkoda, że w Kolorado

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski30.07.2019
518 interakcji Dołącz do dyskusji

Regularnie czytam wiadomości o zbliżających się licytacjach kolekcji aut zabytkowych, zwłaszcza włoszczyzny. Lancie, Ferrari, Maserati i inne cacka są wystawiane przez domy aukcyjne, a najniższa cena wywoławcza jest przeważnie wyższa niż wartość mojego mieszkania.

Pozostaje pogodzić się z tym, że nie zostałem Solorzem ani Kulczykiem, więc na aukcje Barrett-Jackson ani RM-Sotheby’s nawet nie ma sensu się zapisywać. Tymczasem wreszcie na sprzedaż trafiła kolekcja soczystej włoszczyzny w akceptowalnych cenach. Oto pewien zakład renowacji aut zabytkowych w stanie Kolorado w USA nagle postanowił pozbyć się swoich „zapasów” w postaci aż 73 samochodów. Ze względu na konieczność szybkiego opróżnienia placu wszystkie samochody kosztują tylko 250 dolarów. To ok. 900 zł. Mniej niż tysiak za ciekawe włoskie klasyki, nawet w stanie ogólnego zaniedbania lub uszkodzone, to absolutne grosze w porównaniu z tym, za ile takie samochody wystawia się w Polsce.

Popatrzmy, co jest na sprzedaż…

Fiat 850 Coupe. Ładniutki. Fot. Aspen Imports
128 sedan w wersji amerykańskiej. Cudo!
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
Mój faworyt – niebywale rzadkie 131 kombi, czyli amerykańska Brava Panorama. 750 dolców za to jak za darmo.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
Albo dwudrzwiowy 131 (Brava) ale bez naklejek Alitalia…
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
128 3p, ale nie polski
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
One tak ładnie patynują, ale nie rdzewieją.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
Yugo na pewno znajdzie nabywcę. Jako kultowy wóz, drożeje.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
128 Panorama! Był ostatnio też do sprzedania w Polsce. Szybko zniknął.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
I kolejna Brava/131 kombi. Dwie w jednym miejscu to niezłe szaleństwo.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
Bertone, czyli europejski Fiat X1/9.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
Subaru XT – nagle i nie wiadomo dlaczego. Ale też za 2,5 stówy. Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
X1/9 jest więcej.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
850 Spider. Spider, rozumiecie.
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
124 Cabrio – fajny, ale…
Fot. Aspen Imports
zabytkowy fiat na sprzedaż
Ten 124 coupe fajniejszy.
Fot. Aspen Imports

Może to dobrze, że to nie w Europie?

W sumie to się cieszę, że ta wyprzedaż odbywa się tak daleko od Polski. Wyobrażacie sobie, co by się działo, gdyby miało to miejsce w Niemczech lub Szwecji? Na miejscu stałaby kolejka polskich laweciarzy, rechocząc „kurde Marcin, takie klasyki prawie za darmo dają, ja to ożenię w Polsce tym idiotom co zbierają stare wozy, ci frajerzy płacą za ten szmelc ciężkie pieniądze” – a następnie 73 zgruzowane Fiaty przyjechałyby do Polski i zyskałyby Zupełnie Nowe Ceny od 10 tys. zł do powiedzmy ok. 30 tys. zł, a każdy z łzawą historią o tym, jak to wymaga jedynie trochę detailingu (5 z 36 handlarzy nawet zdjęłoby auto z lawety). Siedmiu źle podałoby nazwę modelu, czternastu użyłoby słowa „UNIKAT”, a wyrażenie „DLA KOLEKCJONERA” pojawiłoby się 21 razy. 37 na 36 handlarzy zaznaczyłoby zaś w opisie, że nie odpisuje na maile.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać