Wiadomości

W końcu są – wzmocnione Audi RS 6 i RS 7 performance. Razem mają 1260 KM

Wiadomości 29.11.2022 24 interakcje

W końcu są – wzmocnione Audi RS 6 i RS 7 performance. Razem mają 1260 KM

24 interakcje Dołącz do dyskusji

Nadchodzą nowe Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance. Oba mają pod maską 4-litrowe V8 biturbo TFSI, które generuje 630 KM oraz 850 Nm. Obie wersje nadwoziowe będą kosztować po 135 tys. euro.

Audi chwali się, że słowo performance oznacza więcej mocy – możliwe. W tym przypadku RS-ki otrzymały większe turbiny, które pompują powietrze pod ciśnieniem 2,6 bara zamiast 2,4 bara. Dzięki temu oba pojazdy są o 30 KM mocniejsze oraz mają 50 Nm więcej momentu obrotowego w porównaniu z wersjami bazowymi. Zaś przyspieszenie od zera do 100 km/h skróciło się z 3,6 do 3,4 sekundy. Na desce rozdzielczej rzekomo pojawił się shift-light. To lampa, która informuje kierowcę o konieczności zmiany biegu i w nowym Audi podobno jest identyczna jak w motorsporcie.

Audi RS 6 Avant performance, Audi RS 7 Sportback performance

Poza wzmocnieniem jednostki napędowej inżynierowie usunęli część wygłuszeń między komorą silnikową a kabiną. W końcu nie musimy pisać o dźwięku silnika sztucznie tłoczonym z głośników, tylko o modyfikacji polegającej na wyrwaniu wygłuszeń. Podobno dźwięk jest teraz wspaniały, a przy okazji całość mniej waży. Mniej, to nie znaczy mało. Audi RS 6 waży 2090 kg. RS 7 jest lżejsze, ale niewiele, bo raptem 25 kg i waży 2065 kg.

Audi RS 6 Avant performance, Audi RS 7 Sportback performance

Co jeszcze w wersji performance?

Układ przeniesienia napędu również został zmieniony. Stały napęd na obie osie quattro pracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną oraz nowym, lżejszym mechanicznym międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Standardowo 60 proc. mocy trafia na tylną oś, ale w razie poślizgu ta wartość może wzrosnąć do 70 proc. lub spaść do 30 proc. – w zależności od potrzeb. Wszystko to ma na celu wyeliminowanie podsterowności w czasie jazdy na limicie przyczepności.

Audi RS 6 Avant performance, Audi RS 7 Sportback performance

Q&F w pakietach RS Dynamic oraz RS Dynamic plus

Standardowo oba modele opuszczają fabrykę na 21-calowych felgach, ale jeśli ktoś pragnie więcej, to może zamówić 22-calowe obręcze. Audi zdecydowało się na montaż opon Continental „Sport Contact 7”. Wersja performance otrzyma również standardowo pakiet RS Dynamic, który podnosi prędkość maksymalną do 280 km/h, dodaje tylną oś skrętną oraz sportowy tylny most z ograniczeniem uślizgu. Na życzenie klienci mogą wybrać pakiet RS Dynamic plus, który podnosi ogranicznik do 305 km/h oraz zawiera ceramiczne hamulce na obu osiach. Wśród nowości są także nowe kolory i dodatki wnętrza.

Audi RS 6 Avant performance, Audi RS 7 Sportback performance

Kiedyś był plus zamiast performance

Audi twierdzi, że lepsza wersja RS-ki to już tradycja. Pierwszy raz RS 6 plus pojawiło się na rynku w 2004 r. Była to wzmocniona o 30 KM wersja względem standardowego RS 6 C5. Pozostało jedynie 999 egzemplarzy, które jako pierwsze nie miały seryjnego ogranicznika do 250 km/h i mogły pojechać (również ograniczone) 280 km/h. Audi przyznaje, że bez kagańca Audi C5 RS 6 plus mogło złamać barierę 300 km/h. Potem było Audi RS 6 C6 plus, które miało… tyle samo koni co zwykła wersja, ale mogło pojechać aż 303 km/h.

Dopiero przy prezentacji RS 6 C7 przydomek plus został zmieniony na performance. W modelu tej generacji wzrost mocy między zwykłym RS 6 a wersją performance był największy w historii. Performance miał 605 KM, czyli aż o 45 więcej niż standardowy model. Prędkość maksymalna w zależności od wykupionego wyposażenia mogła wynosić nawet 305 km/h. Nieźle jak na rodzinne kombi. Czy aktualny model pojedzie ponad 300 km/h? Czekamy na filmy z V-max na Youtube.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać