Wiadomości

Podobno Volvo nie ma silników. Nieprawda, trzeba tylko wydać pół miliona złotych

Wiadomości 01.12.2022 40 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 01.12.2022

Podobno Volvo nie ma silników. Nieprawda, trzeba tylko wydać pół miliona złotych

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz01.12.2022
40 interakcji Dołącz do dyskusji

Nie mówcie, że Volvo nie ma mocnych silników, pytajcie, ile trzeba za taki zapłacić. Oto cena Volvo EX90. Uprzedzam, nie jest niska.

Poznaliśmy cenę Volvo EX90, to ponad 5-metrowy, siedmioosobowy SUV tej marki. Zupełnym przypadkiem zadał on kłam twierdzeniom, że Volvo nie ma mocnych silników, przez co niektórzy niechętnie widzieli tę markę w gronie marek premium. Żadnego V8 tam od dawna nie ma, no i ta prędkość maksymalna na poziomie 180 km/h. Proszę bardzo, oto odpowiedź, elektryczne Volvo EX90, a konkretnie jego cennik.

Volvo EX90
Volvo EX90

Ceny Volvo EX90

Wiedzieliśmy już, jakie to będzie auto, proszę, tutaj jest Volvo EX90 opisane. Można było się spodziewać, że za auto z zestawem akumulatorów o gigantycznej pojemności trzeba będzie sporo zapłacić. Volvo nas nie rozczarowało w tej kwestii.

Za Volvo EX90 – nowego prawdziwie skandynawskiego luksusowego SUV-a Pure Electric – trzeba zapłacić minimum 479 900 zł. Ma wtedy 409 KM mocy i przyspiesza do setki w 5,9 sekundy. Jeśli to za wolno, a nie jest to gigantycznie szybko przy takiej mocy, to jest rozwiązanie. Można dopłacić 20 tys. zł do wersji Twin Motor Performance i urwać ze sprintu do setki aż sekundę i posiąść 517 KM (910 Nm). Dalej konfigurator nie pozwala się rozpędzić.

Volvo EX90
Volvo EX90

Konfigurator Volvo EX90

Wymyślono to tak, że Volvo EX90 jest już bardzo dobrze wyposażone, co zapewne ma częściowo usprawiedliwiać wysoką cenę. Możemy jeszcze dopłacić za:

  • lakier – 4800 zł,
  • 22-calowe koła – 4550 zł,
  • przyciemnić szyby – 2450 zł,
  • dodać stopnie boczne – 9500 zł,
  • wełnianą tapicerkę – 5700 zł,
  • Pilot Assist Package – 11 400 zł,
  • i dać jakieś grosze za chlapacze i nakrętki zabezpieczające koła,
  • podwyższenie siedziska – 1500 zł,
  • system audio od Bowers&Wilkins – 25 000 zł.

Można dorzucić jeszcze hak, dywaniki i bagażniki rowerowe. To nic, że nie da się poszaleć, bo i tak w Volvo EX90 będzie czterostrefowa klimatyzacja, kluczyk na karcie NFC, czy 4-letnia subskrypcję usług Google. Po zaznaczeniu wszystkich możliwości przewidzianych konfiguratorem otrzymujemy cenę 577 830 zł.

Proszę nie narzekać na cenę, przecież chcieliście mocnych silników. Ta potrzeba została zaspokojona.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać