Wiadomości

Volkswagen ma już (prawie) wszystkie auta zgodne z WLTP. Audi walczy jak może

Wiadomości 09.10.2018 7 interakcji
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 09.10.2018

Volkswagen ma już (prawie) wszystkie auta zgodne z WLTP. Audi walczy jak może

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz09.10.2018
7 interakcji Dołącz do dyskusji

Od kiedy zaczęła obowiązywać nowa norma WLTP, producenci mają problem. Nie wszyscy zdążyli przygotować swoje modele na bardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Volkswagen właśnie pochwalił się, że wszystkie najlepiej sprzedające się modele uzyskały już homologację. Nieco gorzej sprawy mają się w Audi.

O wprowadzeniu Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, czyli WLTP, koncerny wiedziały od dawna. Nie wszystkie jednak zdążyły się do września odpowiednio przygotować, co wywołało spore spadki sprzedaży. Twierdzono zresztą, że czasu było zbyt mało.

Volkswagen stracił najwięcej

Według analityków Citi, sprzedaż Grupy VW na pięciu największych rynkach w Europie spadła w ubiegłym miesiącu o połowę. Wynikało to z faktu, że kilka najlepiej sprzedających się modeli nie spełniało nowych zasad WLTP. W sierpniu tylko połowa podstawowych modeli sprzedawanych w Niemczech, w tym Golf, była zgodna z nowymi normami.

Mamy już certyfikaty WLTP dla 14 z naszych modeli – deklaruje Volkswagen.

Rzecznik VW dodał, że do końca roku będzie w stanie zaoferować niemal wszystkie modele zgodne z nową normą.

Audi też z problemami.

Nie tylko Volkswagen robi wszystko, by zmniejszyć straty. Wśród producentów, którzy nie zdążyli przygotować się do nowych norm WLTP jest także Audi. Sprzedaż tych aut spadła w Europie spadła we wrześniu o 56 proc. W skali globalnej strata ta wyniosła 22 proc.

Największy spadek zanotowano w Niemczech, gdzie wyniósł on w ostatnim miesiącu aż 69 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii sprzedaż Audi spadła o 53 proc., o tyle samo we Francji, o 52 proc. we Włoszech i o 60 proc. w Hiszpanii. To naprawdę sporo.

Przez dwa ostatnie miesiące mieliśmy bardzo dobre wyniki z powodu wyprzedaży. Dlatego ta różnica jest tak widoczna – tłumaczy Audi.

Owszem, to tłumaczenie może mieć jakieś podstawy, jednak norma WLTP na pewno miała też swój udział w tak słabych statystykach. Dla porównania Audi podaje wyniki sprzedaży z Chin (wzrost o 13 proc.) i Ameryki Północnej (wzrost o 1,2%).

Kiedy sytuacja się unormuje?

Spadki sprzedaży są raczej chwilowe. Owszem, przystosowanie się do nowych norm emisji spali zajęło koncernom więcej czasu niż pierwotnie przewidywano.

Z drugiej strony wielu chętnych na zakup nowego samochodu odłożyło tę decyzję w czasu, do chwili uzyskania stuprocentowej pewności, że kupią auto zgodne z WLTP. Bez żadnej wtopy.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać