Wiadomości

Jetta nową marką na rynku chińskim. Volkswagen celuje w młodych kierowców

Wiadomości 27.02.2019 35 interakcji
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 27.02.2019

Jetta nową marką na rynku chińskim. Volkswagen celuje w młodych kierowców

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz27.02.2019
35 interakcji Dołącz do dyskusji

Volkswagen startuje z nową marką samochodów na rynku chińskim – Jetta. Ma ona trafić w gusta przede wszystkim młodych kierowców. Gama obejmie trzy modele: jednego sedana i dwa SUV-y.

Skąd ten pomysł? W wielu chińskich miastach, nie licząc tych największych jak Pekin czy Szanghaj, na 1000 mieszkańców przypada jedynie 100 samochodów. Niewiele. Jednocześnie wielu młodych kierowców z tzw. klasy średniej marzy o swoim pierwszym samochodzie.

To właśnie z myślą o nich Volkswagen wydzielił submarkę Jetta. Auta mają być produkowane w fabryce VW w Chengdu, a rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na trzeci kwartał bieżącego roku.

Jetta stanie się samodzielną marką.

Jetta jako pierwszy samochód w przystępnej cenie.

Sprzedaż samochodów w Chinach spada od wielu miesięcy, a bardzo duża grupa zainteresowanych szuka czegoś taniego, czyli nieco na niższym poziomie niż pozycjonuje się Volkswagen. Jetta ma trafić w tę właśnie niszę.

Nisza ta obejmuje około jednej trzeciej chińskiego rynku i obsługiwana jest głównie przez lokalne marki. Dzięki marce Jetta znacząco zwiększymy swój zasięg na rynku motoryzacyjnym – tłumaczy Jürgen Stackmann z zarządu VW.

Dlaczego Jetta? Bo to jeden z najpopularniejszych modeli Volkswagena w Chinach, zresztą przez wiele lat tam produkowany. Jürgen Stackmann porównuje jego popularność do mody na Garbusa w Europie i nazywa go prawdziwą ikoną.

Dlatego właśnie przekształcamy model w markę po raz pierwszy w historii Volkswagena – dodaje.

Jetta Chiny
Dostępne będą trzy modele.

Jeden sedan i dwa SUV-y.

W ofercie będą trzy modele Jetty, sprzedawane we sieci własnych salonów dealerskich, ale nie tylko. Marka ma korzystać także z innowacyjnych form dotarcia do klienta, takich jak cyfrowe showroomy, punkty w centrach handlowych czy mobilne ciężarówki jeżdżące po mniejszych miastach. Wszystko po to, by z ofertą dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, zwłaszcza tych zamieszkujących na prowincji.

W ubiegłym roku Volkswagen sprzedał w Chinach 3,11 miliona pojazdów (to i tak jest o 2 proc. mniej niż w 2017 r.), czyli prawie połowę globalnej sprzedaży. To ogromny rynek z dużym potencjałem na rozwój. Powstanie marki Jetta może jeszcze polepszyć te wyniki.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać