Wiadomości

Nowy elektryczny Volkswagen to ID.3. Można już składać zamówienia – cena od 30 tys. euro

Wiadomości 08.05.2019 43 interakcje
Piotr Barycki
Piotr Barycki 08.05.2019

Nowy elektryczny Volkswagen to ID.3. Można już składać zamówienia – cena od 30 tys. euro

Piotr Barycki
Piotr Barycki08.05.2019
43 interakcje Dołącz do dyskusji

Po miesiącach zapowiedzi i prezentacji niezliczonej liczby modeli studyjnych, Volkswagen nareszcie ujawnił nazwę swojego nowego, elektrycznego samochodu, zdradzając też przy okazji szczegóły na temat wyposażenia, zasięgu, dostępnych wersji i ceny. 

ID.3 (z jedną kropką) – tak właśnie będzie się nazywać elektryczny odpowiednik Golfa w ofercie Volkswagena, będący jednocześnie pierwszym przedstawicielem całej elektrycznej rodziny ID. Skąd na końcu nazwy? Według niemieckiego producenta ma to podkreślać przynależność do segmentu aut kompaktowych. Z drugiej strony, ID. ma być trzecią największą zmianą w historii firmy – zaraz po Garbusie i Golfie.

Volkswagen ID.3 – cena i dostępność

Teoretycznie Volkswagen ID.3 jest dostępny do zamówienia już od dzisiaj na terenie niemal całej Europy. Nawet w Polsce prawidłowo (i w naszym języku) wyświetla się strona dedykowana właśnie składaniu rezerwacji. Wystarczy się zarejestrować, zalogować i wpłacić 5 tys. zł opłaty rezerwacyjnej, żeby zagwarantować sobie dostęp do jednego z pierwszych egzemplarzy ID.3 w Polsce i Europie. Opłatę można oczywiście w każdej chwili (przed zakupem) anulować i odzyskać komplet pieniędzy.

Przedsprzedaż dotyczy przy tym droższej z wersji, które będą dostępne na start. Bazowa ma kosztować docelowo poniżej 30 000 euro, natomiast edycja startowa, oznaczona po prostu jako 1ST, ma kosztować mniej niż 40 000 euro. Daje to więc rozpiętość pomiędzy ok. 130 000 zł a 172 000 zł.

Volkswagen ID.3 – co w standardzie?

W przypadku wersji 1ST do wyboru będą cztery lakiery i trzy wersje (cokolwiek to oznacza). Wszystkie będą wyposażone w duże felgi aluminiowe kompletne wyposażenie, wliczając w to sterowanie głosowe, system nawigacyjny, dwukolorowe oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, a także panoramiczne okno dachowe i HUD z obsługą rozszerzonej rzeczywistości. Bez dopłaty dostępne będą też m.in. matrycowe reflektory LED.

Dodatkowo w zestawie z egzemplarzami 1ST w pakiecie otrzymamy darmowe ładowanie na stacjach Ionity przez pierwszy rok posiadania (maksymalnie 2000 kWh) oraz ładowarkę ścienną Wallbox o maksymalnej mocy 11 kW.

Volkswagen ID.3 – zasięg

Jeśli chodzi o ID.3 1ST, to sprzedawana będzie ona z akumulatorem o pojemności 58 kWh, czyli środkowym. Poniżej znajduje się wersja bazowa z akumulatorami o pojemności 45 kWh. Na szczycie gamy lokowana jest natomiast wersja 77 kWh.

Zasięg? Dla 45 kWh – 330 km (bazowa wersja za 30 000 euro), dla 58 kWh – 420 km, natomiast dla 77 kWh – 550 km. Przynajmniej w teorii, według pomiarów WLTP.

Jak ID.3 poradzi sobie w rzeczywistości? O tym dowiemy się najwcześniej w połowie przyszłego roku – to właśnie wtedy, w kwietniu 2020 r., zamówienia (przynajmniej te w Niemczech) powinny zacząć być realizowane.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie