Wiadomości

Przez 5 g Volkswagen będzie musiał płacić kary za emisję CO2

Wiadomości 03.11.2020 48 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 03.11.2020

Przez 5 g Volkswagen będzie musiał płacić kary za emisję CO2

Adam Majcherek
Adam Majcherek03.11.2020
48 interakcji Dołącz do dyskusji

Wygląda na to, że Grupa Volkswagena nie osiągnie zakładanych wyników emisji CO2 i będzie musiała zapłacić kary. Wszystkiemu winne 5 g.

FCA i Honda by uniknąć kar dogadały się z Teslą. Ford wszedł w układ z Volvo, a Volkswagenowi się nie upiecze. Według Automotive News sprzedaż ID.3, e-Golfa, e-Upa, e-trona, Taycana i wszystkich hybryd nie wystarczyły, by zbilansować nadwyżkę i osiągnąć zakładany średni poziom emisji CO2 dla całej gamy. Sprzedaż ID.3 idzie świetnie, ale przy całej produkcji Grupy Volkswagena to wciąż za mało. Podobno wystarczyłoby, gdyby zgodnie z planem auta zaczęły trafiać do klientów zaraz po wiosennej premierze, a nie dopiero we wrześniu. Według danych Jato Dynamics, do zakładanych 99 g brakuje Grupie 5.

To ponoć tylko przegrana mała bitwa, a chodzi o to, by wygrać wojnę

Dyrektor operacyjny VW – Frank Witter – twierdzi, że firma jest spokojna o osiągnięcie wyniku w kolejnych latach, a cały proces został zaprojektowany już na lata. Do 2029 roku Grupa zaprezentuje w sumie 75 elektrycznych modeli swoich pięciu marek i planuje sprzedać 26 milionów samochodów napędzanych energią elektryczną. Jeśli na początku zdarzy się mała wpadka, nie będzie ona końcem świata.

Szczególnie, że VW już przygotował na ten cel odpowiednie środki

Witter zapewnia, że na wszelki wypadek już dawno zabezpieczono na ten cel „kilkaset milionów euro”. I nic nie wskazuje na to, by na koniec roku Grupa znalazła się pod kreską.

Nie jest jednak tak, że w przeciwieństwie do FCA, czy Hondy, Volkswagen w całości weźmie karę na klatę. Już jakiś czas temu dogadał się z chińskim MG, które sprzedaje swoje elektryczne modele w Wielkiej Brytanii i kilku innych krajach Europy, by każdy zaliczał się do wyniku Grupy VW. Jeśli się zastanawiacie co to dało w ogólnym rozrachunku, to spieszymy z informacją, że te kilkanaście tysięcy chińskich elektryków sprzedanych dotychczas w ciągu tego roku, zredukowało wynik VW o 0,3 g.

Wygląda na to, że 5 g jednak bywa szkodliwe!

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać