Wiadomości

Oto oficjalne ceny Volkswagena ID.3. Będzie taniej

Wiadomości 26.08.2020 230 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 26.08.2020

Oto oficjalne ceny Volkswagena ID.3. Będzie taniej

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz26.08.2020
230 interakcji Dołącz do dyskusji

Cennik Volkswagena ID.3 był już znany, ale tylko pozornie. Oficjalnie znane były tylko ceny modeli zwanych First Edition. Teraz pojawiły się pozostałe.

Portal piszący o samochodach elektrycznych, którego nazwy nie podam, bo pod płaszczykiem polemiki lubi obrażać innych ludzi, także z naszej redakcji, odkrył, że wycięcie kilku znaków w adresie URL odkrywa przed światem pełny cennik Volkswagen ID.3. Z tego adresu należy usunąć znaki -1ST i naszym oczom ukaże się światłość – cennik Volkswagen ID.3. Rzecz w tym, że jest on już znany oficjalnie. 

Cennik Volkswagen ID.3 First Edition

Do tej pory poznaliśmy ceny tzw. pierwszej edycji. Rozpoczynają się od 167 190 zł za wersję ID.3 1ST, poprzez ID.3 1ST Plus za 194 390 zł i na ID.3 1ST Max wycenionej na 215 990 zł kończąc.

Różnice szczegółowo opisał Piotr. Wynikają z zastosowanego wyposażenia, a nie z różnic w układzie napędowym. To są wersje wypasione. Na tańsze, których ceny miały rozpoczynać się od 130 tysięcy zł, mieliśmy jeszcze chwilę poczekać.

Nowy cennik Volkswagena ID.3

I w zasadzie się doczekaliśmy, tyle że z pomocą wyżej opisanego podstępu. Oto co ujawnia ukryty jeszcze przed oczami klientów cennik Volkswagen ID.3.

Pięć wersji z zestawem akumulatorów trakcyjnych o pojemności 58 kWh i mocy 204 KM, które kosztują:

  • Pro Performance – 155 890 zł
  • Pro Performance Life – 164 490 zł
  • Pro Performance Death Business – 178 190 zł
  • Pro Performance Style – 178 990 zł
  • Pro Performance Family – 182 890 zł

Oraz dwie wersje z akumulatorami o pojemności 77 kWh i identycznej mocy jak mniej pojemne wersje:

  • Pro S – 179 990 zł
  • Pro S Tour – 214 790 zł

Oczywiście możemy je jeszcze doposażyć windując cenę. Na przykład dywaniki materiałowe z przodu kosztują 470 zł, a kabel do ładowania z gniazda 230 V kosztuje 750 zł niezależnie od wersji. Kabel do ładowania prądem zmiennym ze stacji ładowania jest dodawany w standardzie, a za pompę ciepła trzeba zapłacić 5 480 zł.

Bystry obserwator zauważy, że żadna z tych wersji nie zbliżyła się do zapowiadanych 130 000 zł. Czy Volkswagen nabrał miliardy Polaków oczekujących na tani elektryczny samochód?

Volkswagen ID.3 Pure – cena

Nie. Najtańszy Volkswagen ID.3 dopiero nadejdzie, a ma się to stać w 2021 roku. Będzie miał akumulatory o mniejszej pojemności – 45 kWh, ale cena też będzie niższa. Volkswagen ID.3 Pure ma kosztować poniżej 130 000 zł. Nie wiemy jeszcze, jaki jest jego szacowany zasięg na jednym ładowaniu, znamy za to zasięgi pozostałych siedmiu wersji.

Volkswagen ID.3 – zasięg

Wersje są identyczne pod względem wymiarów, mają bagażnik o pojemności 385 litrów, średnicę zawracania 10,2 m i rozstaw osi 2 770 mm (większy niż w nowym Volkswagenie Golfie). Zasięg też w zasadzie mają do siebie podobny, przynajmniej pięć pierwszych wersji.

Pięć wersji z pojemnością akumulatorów 58 kWh ma przejeżdżać od 420 do 425 kilometrów na jednym ładowaniu, różnice są więc symboliczne. Dwie bardziej pojemne wersje mają osiągać ponad pół tysiąca kilometrów, a dokładnie 549 i 542 kilometry. Są też o 0,6 wolniejsze od mniej pojemnej, ale wcale nie słabszej piątki. Dwie bardziej pojemne wersje rozpędzą się do setki w 7,9 sekundy, pięć pozostałych zrobi to w 7,3 sekundy. I po co było dźwigać tyle energii?

Pojemniejsze wersje mają jednak inną przewagę, przyjmą prąd stały o mocy 125 kW w trakcie ładowania, tańsze muszą zadowolić się 100 kW.

Wersję Pro S dzieli od Pro Performance Family Life 2 900 zł, czyli wersja pojemna jest tańsza od najlepiej wyposażonej wersji mniej pojemnej. To nowe wyzwanie dla klientów, jak dopasować wersję dla siebie. Czy postawić na dłuższy zasięg kosztem wyposażenia, czy stwierdzić, że to jest miejski samochód i 400 kilometrów wystarczy zupełnie do codziennych przejazdów. A może mieć jedno i drugie i wydać ponad 200 tysięcy złotych, zbliżając się bardzo powoli do cen Tesli Model 3?

Te i inne dylematy związane z wyborem samochodu elektrycznego dopiero przed nami. Cennik nie jest jeszcze oficjalny, Volkswagen może za chwilę ukryć wydłubaną z URL stronę. I tak najważniejsza na rynku może okazać się najtańsza wersja Pure. Czekamy.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać