Wiadomości

Yaris Cross wyłącznie z silnikiem 1.5 i przekładnią bezstopniową

Wiadomości 31.08.2020 275 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 31.08.2020

Yaris Cross wyłącznie z silnikiem 1.5 i przekładnią bezstopniową

Adam Majcherek
Adam Majcherek31.08.2020
275 interakcji Dołącz do dyskusji

Patrząc na japońską specyfikację, Toyota Yaris Cross jest prawie skazana na sukces.

Nowy Yaris pewnie będzie królem flot, ale serca klientów indywidualnych podbije jego u-SUV-iona odmiana – Yaris Cross. Japończycy już dziś wprowadzają go do sprzedaży u siebie i podali bardziej szczegółową specyfikację. Oto jej najciekawsze punkty:

Toyota Yaris Cross – bagażnik pomieści dwie torby z kijami do golfa

Potwierdza to nawet oficjalna grafika:

Toyota Yaris Cross

Założę się, że potencjalni klienci Toyoty z pewnością odetchnęli z ulgą. Torby na kije do golfa to podstawowy przelicznik dla kupujących miejskie crossovery. Tym, którzy w golfa nie grają dopowiemy, że przestrzeń bagażowa ma zdrowe 390 litrów pojemności, a konkretne wymiary wyglądają tak:

Toyota zwraca uwagę na dzielenie oparć w proporcjach 40/20/40 oraz dzielenie podłogi bagażnika w proporcjach 60/40. Dodatkowo na liście pojawiają się haczyki i elastyczne pasy, które pomogą w okiełznaniu niesfornego bagażu.

Topowa wersja będzie miała zegary ze wskazówkami

Cyfrowe ekrany są dla biedaków, prawdziwi koneserzy dostaną fizyczne wskazówki. Kokpit wersji podstawowej wygląda tak:

A topowej – tak:

W tej ostatniej pojawi się też wyświetlacz przezierny (HUD) i większy niż w podstawowej ekran systemu multimedialnego.

Yaris Cross będzie pierwszym SUV-em Toyoty z asystentem parkowania

Auto będzie potrafiło samo stanąć w kopercie, albo zaparkować prostopadle. Skoda Yeti pozdrawia z 2009 r. Pojawi się także aktywny tempomat i adaptacyjne światła drogowe nie tylko przełączające światła między drogowymi a mijania, ale również wycinające fragmenty wiązki.

Toyota Yaris Cross

Pod maską wyłącznie 1.5 i CVT

W kwestii napędu Japończycy będą mogli podjąć dwie decyzje: czy silnik ma napędzać wyłącznie przednią, czy obie osie oraz czy ma być wspierany przez jednostkę elektryczną.

Toyota Yaris Cross

Napęd na 4 koła nie będzie zarezerwowany dla wersji hybrydowej

W niej tylne koła będą napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny, ale wersja czysto (hehe) spalinowa też będzie mogła być wyposażona w napęd na cztery koła z systemem Multi-terrain Select dostosowującym parametry napędu do podłoża, po jakim porusza się auto. Czas pokaże, czy Toyota zdecyduje się homologować wersję 4WD na rynku europejskie. Z jednej strony to nie jest must have w tej kategorii pojazdów, ale z drugiej – są na naszym kontynencie miejsca, w których małe samochody z napędem na 4 koła mają bardzo dużo sensu.

Toyota Yaris Cross

Drugi znak zapytania to kwestia skrzyni biegów. O ile w Japonii brak przekładni manualnej nie dziwi, o tyle chyba w Europie trudno będzie osiągnąć sukces wyłącznie z wyjącą przekładnią bezstopniową. Pewnie podobnie jak normalny Yaris, Cross też pojawi się z klasycznym wariantem. Jeżeli tak będzie, nie ma siły, by Yaris Cross nie został bestsellerem.

Więcej szczegółów na temat europejskiej specyfikacji poznamy pewnie w przyszłym roku. Rynkowy debiut u nas zapowiedziano dopiero na wrzesień 2021.

Wersja bazowa ze zwykłymi żarówkami i  na kołpaczku – śliczna

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać