Wiadomości

Oto nowa Toyota Yaris Cross. Wygląda jak RAV4, lecz całuj psa w nos

Wiadomości 16.05.2023 82 interakcje

Oto nowa Toyota Yaris Cross. Wygląda jak RAV4, lecz całuj psa w nos

82 interakcje Dołącz do dyskusji

Toyota pokazała nowy model Yaris Cross, który zupełnie nie przypomina Yarisa Cross dostępnego w polskich salonach. Ten SUV to model na rynek indonezyjski. Auto jest bardzo ładne, wygląda jak zminiaturyzowany Highlander.

Azjatycki Yaris Cross pokazuje, że Toyota rozwija swoją gamę modelową w taki sam sposób, jak robią to europejskie marki premium. Czyli jak? Chodzi o to, żeby budować wizualnie ten sam samochód w wielu rozmiarach. Nie mieliście nigdy tak, że widząc Audi lub Mercedesa na zdjęciu, to zastanawialiście się, czy to jest reprezentant segmentu C, D, czy E, a może S – bo wszystkie wyglądają „tak samo”? Mam wrażenie, że podobny los czeka gamę SUV-ów Toyoty. Marka Lexus ma to już za sobą. Wchodząc w zakładkę SUV-ów na stronie Lexusa, zauważycie że RX, NX oraz UX są do siebie bardzo podobne. Teraz czas na Toyotę.

Toyota Yaris Cross

Póki co w europejskiej gamie Toyoty panuje jeszcze znaczna dywersyfikacja stylistyczna pomiędzy modelami SUV. Z jednej strony jest Highlander oraz RAV4 z potężnymi grillami i wysoko osadzonymi poziomymi lampami, a z drugiej Yaris Cross oraz bZ4X ze swoimi zadartymi nosami. Zupełnie inna od nich jest ulubienica klientów – CH-R’ka, a jeszcze inny styl ma umięśniony mieszczuch Aygo X.

Ale to zaczyna się zmieniać – do gamy dołączyła niedawno Toyota Corolla Cross, która jest bardzo podobna do RAV4. Okazuje się, że to nie koniec upodabniania się do siebie poszczególnych modeli, bo znane SUV-y otrzymają jeszcze jednego brata bliźniaka – póki co daleko stąd, ale kto wie… Jest to SUV segmentu B o nazwie Yaris Cross – auto nie ma nic wspólnego z modelem o tej samej nazwie, sprzedawanym w Europie – a szkoda.

Podczas premiery Toyota chwaliła się przestronnością kabiny, która pod pewnymi względami dorównuje samochodom z segmentu wyższego. Co więcej, akumulator w hybrydzie jest zamontowany pod tylnymi siedzeniami, więc nie ogranicza przestrzeni bagażowej, która jest rzekomo największa w swojej klasie.

Toyota Yaris Cross w Indonezji

Model będzie dostępny z dwoma opcjami układu napędowego – benzynową lub hybrydową. Wolnossący, czterocylindrowy silnik benzynowy Dual VVT-i o pojemności 1,5 litra wytwarza moc 105 KM i moment obrotowy 138 Nm. Można go połączyć z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią CVT. W obu przypadkach napęd realizowany jest na przednią oś. Jeśli chodzi o bardziej wydajną wersję, to można wybrać hybrydę, której łączna moc wynosi 110 KM, czyli nieco mniej niż hybrydowe Toyoty w specyfikacji europejskiej.

Toyota Yaris Cross

Deska rozdzielcza z 10,1-calowym wyświetlaczem systemu informacyjno-rozrywkowego i 7-calowym cyfrowym zestawem wskaźników wygląda świeżo. Wyposażenie może obejmować ambientowe oświetlenie, panoramiczny szyberdach, elektrycznie sterowaną tylną klapę oraz zestaw Toyota Safety Sense ADAS. Indonezyjska Toyota Yaris Cross jest oparta na platformie DNGA i ma 4310 mm długości, 1770 mm szerokości 1615 mm długości przy rozstawie osi 2620 mm. Azjatycki Cross jest o 130 mm dłuższy niż Yaris Cross znany z Europy zbudowany na architekturze UE TNGA.

Czytaj dalej:

To będzie Przebój Ostateczny. Czasami trzeba to wykrzyczeć. Toyota Yaris Cross Hybrid – test

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać