Ciekawostki

A może by tak nowa Toyota Supra GR Meister of Nurburgring? No proszę bardzo!

Ciekawostki 26.02.2023 40 interakcji

A może by tak nowa Toyota Supra GR Meister of Nurburgring? No proszę bardzo!

40 interakcji Dołącz do dyskusji

Pogłoski o Suprze GRMN krążą od dawna, ale lata mijają, a najbardziej pikantnej Supry brak. Natomiast Motor1 twierdzi, że Toyota nie zrezygnowała z tego pomysłu. Ich zdaniem to nastąpi i to jeszcze przed 2025 r., bo potem pojawi się… elektryczna Supra.

Toyota Supra GR piątej generacji – na jej temat powiedziane zostało już chyba wszystko. Poznałem to auto w kilku wersjach i bardzo je szanuję. Nie jest tajemnicą, że ten model dzieli wiele rozwiązań technicznych z BMW Z4 oraz niektórymi niemieckimi modelami z serii M. W BMW, poza zwykłymi (i Competition) wersjami M doczekaliśmy się mocniejszych odmian M3 CS oraz M4 CSL – obie zostały wyposażone w silnik S58 wzmocniony do 550 KM. No to w sumie, dlaczego by nie wsadzić takiej wersji R-szóstki pod maskę Toyoty Supry Gazoo Racing Meister of Nurburgring? Dostępna jest nawet manualna skrzynia biegów zdolna obsłużyć tę jednostkę napędową.

Warto też przypomnieć, że Lexus LFA ma 560-konny silnik V10. Toyota z pewnością nie pozwoliłaby Suprze, aby była mocniejsza. Tym bardziej 550 KM brzmi w tym przypadku sensownie.

Miałem ostatnio okazję przypomnieć sobie za kierownicą Toyoty GR86, jak to jest jeździć sportowym autem z manualną przekładnią i rozmarzyłem się. Wyobraziłem sobie 550-konną Suprę GRMN z ręczną skrzynią biegów. Wtedy to chyba nawet klienci oddani od lat Nissanowi GT-R zainteresowaliby się Suprą. Być może nawet kilka osób zrezygnowałoby z zamówienia Porsche 911 dla takiej Toyoty.

Plany Toyoty na Suprę

Nie mamy pojęcia, czy GRMN powstanie, ale i tak mamy dobre wieści. Motor1 jest zdania, że Toyota już podjęła decyzję o zastąpieniu Supry opartej na Z4 modelem nowej generacji. Obecnie sportowy samochód jest produkowany w austriackim mieście Graz przez firmę Magna Steyr, która montuje również dla BMW. Podobno Niemcy nie planują następcy dla Z4, a więc nowa Toyota prawdopodobnie będzie pozbawiona bawarskich korzeni.

Toyota Supra GR
W drodze na spotkanie przejechaliśmy się wieczorem po obwodnicy Tokio. Tak to wygląda, prawda? Powiedzcie, że tak.

Toyota Supra GR zmieni się diametralnie

Zdaniem redaktorów z Wielkiej Brytanii następna Supra zachowa układ napędu na tylne koła, ale to tyle z klasyki, bowiem kolejna generacja będzie elektryczna i powstanie na odpowiednio przystosowanej wersji platformy e-TNGA. To może z tego powodu koncern testuje symulator zmiany biegów w autach elektrycznych? W sumie przydałby się takich bajer w kolejnych częściach Szybkich i Wściekłych do scen wyścigów.

To byłoby brutalne, gdyby Toyota pokazała limitowaną, doskonałą i mocną Suprę GRMN, a chwilę potem stwierdziła, że to koniec. Fajnie, że wam się tak podoba nasza najmocniejsza Supra, ale kończymy z tym.

A może tak się wcale nie stanie? Przecież Toyota była nieugięta w kwestii tego, że ​​silniki spalinowe wciąż mają przyszłość w przemyśle motoryzacyjnym. Toyoto, może chociaż jakaś mocna hybryda?  Pożyjemy, zobaczymy, ale konkurencja w postaci Porsche zapowiedziała już, że 718 Boxster oraz Cayman będą elektryczne.

Pamiętajmy również, że Lexus już jakiś czas wozi prototyp domniemanego elektrycznego następcy LFA po wystawach na całym świecie. Chodzi o koncept Electrified Sport. Ciekawe, jaką mocą będzie finalnie dysponował ten bolid, skoro teraz mocne elektryczne sedany mają już po 1000 KM, a elektryczne hipercary prawie dwa razy więcej.

Czytaj również:

Rimac Nevera to oficjalnie najszybsze auto na świecie… ale z pewnym zastrzeżeniem

 

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać