Wiadomości

Po Yarisie czas na Corollę – też dostanie wersję GR. I to kombi!

Wiadomości 08.02.2021 150 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 08.02.2021

Po Yarisie czas na Corollę – też dostanie wersję GR. I to kombi!

Adam Majcherek
Adam Majcherek08.02.2021
150 interakcji Dołącz do dyskusji

Zachwyty nad małym czterołapem zachęciły Toyotę do rozszerzenia gamy modeli GR – powstanie jeszcze taka Corolla kombi.

I nie mówimy o wersji GR Sport, która wygląda może i dość dziarsko, ale ze swoim 122-konnym, hybrydowym układem napędowym może wywoływać emocje wyłącznie podczas rajdu o kropelce. Ani nawet o 184-konnej odmianie tego modelu, która nie dość, że nawet nie stoi blisko hot-hatcha, to trudno ją nazwać nawet warm-hatchem.

Na ratunek przybywa pełnowartościowa Toyota GR Corolla

Tzn. jest w drodze, bo zanim przybędzie, minie jeszcze chwila. Toyota już zastrzegła tę nazwę i podobno zaplanowała wprowadzenie auta do sprzedaży w 2023 r. Japońskie źródła mówią nawet, że może pojawić się wcześniej – zanim ostygnie szał na GR Yarisa, czyli pod koniec tego roku.

Czytaj również: Toyota GR Corolla ma aż 3 rury wydechowe. Po co aż tyle?

GR Corolla najpewniej będzie napędzana tym samym motorem co Yaris – najmocniejszym, trzycylindrowym silnikiem świata, o pojemności 1,6 litra i z 261 KM na barkach. Skoro taki silnik wszedł do produkcji, szkoda marnować go na jeden niszowy model.

Możliwe jednak, że nie będzie to aż tak zaawansowana konstrukcja, jak w przypadku Yarisa. Nie posłuży do homologowania żadnej rajdówki, więc prawdopodobnie będzie mieć uproszczony układ napędowy przednoszący moc i moment obrotowy na przednie koła. Możliwe więc, że i samej mocy będzie mniej, bo i 250 KM wystarczyłoby by pewnie ze sporym zapasem. Szczególnie, że według plotek, GR Corolla nie ma ambicji by konkurować z Hondą Civic Type R, ma raczej przyciągać klientów, którzy dziś myślą o Focusie ST, czy Hyundaiu I30 N. To jednak wciąż tylko domysły.

Wspomniane japońskie źródło sugeruje, że GR Corolla pojawi się również w wersji kombi

Podobno miałaby wyglądać mniej więcej tak:

Toyota GR Corolla

Skoro Ford może sprzedawać takiego Focusa ST, a Skoda – Octavię RS, nic nie stoi na przeszkodzie, by zainteresować klientów, również flotowych, zdolniejszą przewozów wersją Toyoty Corolli. Ponoć i wśród klientów korporacyjnych nie brakuje takich, którzy szukają praktycznych aut, którym nie można odmówić charakteru. Dla nich taki GR mógłby być w sam raz.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać