Wiadomości

Corolla liderem polskiego rynku. Pokonuje Octavię i Dustera. Wiedziałem, że tak będzie

Wiadomości 07.06.2019 144 interakcje
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 07.06.2019

Corolla liderem polskiego rynku. Pokonuje Octavię i Dustera. Wiedziałem, że tak będzie

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski07.06.2019
144 interakcje Dołącz do dyskusji

Chwila, niech zacznę od początku. Corolla liderem – wszystko prawda, muszę być w porządku.

Był zwykły, letni, warszawski dzień, kiedy pierwszy raz zobaczyłem co szykuje Toyota w kwestii nowej Corolli. Do tej pory Auris, choć sprzedawał się całkiem nieźle, ostatecznie trochę szkodził wynikom sprzedaży japońskiej marki, bo Aurisa hatchbacka i kombi liczyło się osobno od Corolli sedan. Teraz, kiedy wszystkie wersje nadwozia znowu (po 12 latach niezdecydowania) sprzedawane są jako Corolla, mogło zdarzyć się tylko jedno.

Corolla wskoczyła na pierwsze miejsce listy sprzedaży w Polsce…

…szybciej niż można było się zorientować. Już nie Duster i nie Octavia, która przez tak długi czas otwierała ranking – teraz na pierwszym miejscu jest Corolla. Trudno było się spodziewać innego obrotu sprawy. W Polsce najlepiej sprzedaje się segment kompaktowy, w odróżnieniu od Europy Zachodniej, gdzie najlepiej schodzą auta miejskie. W Polsce najwięcej aut kupują firmy, dla których Corolla jest idealnym wyborem, bo kojarzy się z rozsądkiem i niezawodnością, a przy tym ma trzy wersje nadwozia. Ale jak to, aż trzy wersje nadwozia? Obecnie dla wielu producentów już dwie to niedopuszczalna rozrzutność. Nie ma wprawdzie diesla, ale są hybrydy, i to aż dwie do wyboru, a oprócz tego jest też wciąż zwykły silnik benzynowy 1.6 bez doładowania. Owszem, tylko w sedanie, tyle że chyba ten sedan nieźle się sprzedaje, bo widzę ich na ulicach więcej niż hatchbacków. Przy okazji próbowałem znaleźć jakiś konkurencyjny samochód z silnikiem wolnossącym 1.6. Nie znalazłem. Może to jakaś podpowiedź dla innych producentów.

Podam Wam wyniki, choć to w sumie tylko formalność. W maju sprzedało się 1941 Corolli i 1769 Octavii. Jako że Auris jest nadal w sprzedaży, po podliczeniu tych obu modeli razem, Toyota w maju wypuściła na rynek 2678 sztuk Corolli i Aurisa, chwytając ponad 20% segmentu kompaktów. Wiadomo – nowy model zawsze „żre” bardziej niż stary (a Octavia ma już 7 lat), przy okazji trafiło się zamówienie od policji. Ciekawe, ile potrwa kadencja Corolli na szczycie listy. I czy jest to sukces dużej skali.

toyota corolla sprzedaż polska

Promowanie hybryd w końcu się opłaciło

Toyota od lat tworzy swoje i nie naśladuje. Pewnie rywale nie spodziewali się, że jej produkcje tyle namieszają. Gdyby 10 lat temu ktoś powiedział, że samochód hybrydowy będzie na pierwszym miejscu sprzedaży, przedstawiciele Skody czy Forda pewnie uśmiechnęliby się z politowaniem. Zapewne tak samo by się skrzywili, gdyby się dowiedzieli, że na pierwszym miejscu w Polsce jest samochód, który w ogóle nie ma diesla w ofercie. Trochę polskim klientom zajęło, żeby docenić zalety hybryd, ale ostatecznie udało się. Automatyczna skrzynia biegów, znikome zużycie paliwa i awaryjność bliska zeru przekonują na tyle mocno, że moja ulubiona wada aut hybrydowych, czyli „wyje podczas przyspieszania” jest nieistotna. Ja się tylko cieszę, żonie kupiłem hybrydę już półtora roku temu.

A wczoraj przejechałem się dosłownie kilkanaście kilometrów po Warszawie i widzę już nowe Corolle jako białe auta flotowe, jako Ubery, jako taksówki. One już teraz są wszędzie.

Wiedziałem, że tak będzie.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie