Wiadomości

Oto dwie pierwsze elektryczne Toyoty – C-HR i IZOA. Na początek trafią do Chin

Wiadomości 16.04.2019 47 interakcji

Oto dwie pierwsze elektryczne Toyoty – C-HR i IZOA. Na początek trafią do Chin

Piotr Barycki
Piotr Barycki16.04.2019
47 interakcji Dołącz do dyskusji

Nawet Toyota, która do tej pory stawiała głównie na hybrydy, musiała dostosować się w końcu do rynku chińskiego. Efekt? Dwa nowe elektryczne samochody, które zadebiutują już w przyszłym roku. 

Uwaga, nie regulujcie monitorów. Dwa nowe samochody elektryczne od Toyoty naprawdę wyglądają niemal identycznie. I naprawdę są dwoma, przynajmniej teoretycznie, innymi samochodami.

Pierwsza elektryczna Toyota – C-HR.

Jeden z nich znamy doskonale z polskiego rynku – to po prostu C-HR, który u nas oferowany jest jako hybryda lub w wersji z napędem konwencjonalnym. Chińczycy natomiast od 2020 r. będą mogli zamawiać ją w wydaniu czysto elektrycznym. Nie jest to przy tym całkowita niespodzianka – w pełni elektryczna odmiana C-HR została zapowiedziana już rok temu, podczas chińskich targów motoryzacyjnych.

Wizualne różnice w stosunku do europejskiej wersji nie są przy tym wielkie. Przemodelowano przedni zderzak, a także grill. Kosmetycznych zmian doczekało się też wnętrze:

Szczegółów póki co nie znamy – japoński producent nie podał informacji dotyczących ceny, mocy układu napędowego, pojemności akumulatorów czy szacowanego zasięgu. Pozostaje nam czekać prawdopodobnie do rynkowego debiutu.

Możliwe przy tym, że elektryczny C-HR trafi nie tylko do Chin, ale i do Europy. Na temat takiej opcji wypowiadali się w zeszłym miesiącu przedstawiciele Toyoty, sugerując jednak, że przyjdzie nam poczekać co najmniej do 2021 r.

Drugi z debiutujących samochodów elektrycznych to Toyota Izoa. I tak, wygląda z zewnątrz jak C-HR, bo w dużej mierze jest właśnie tym samochodem. Jest to bowiem po prostu lokalnie produkowana przez FAW-Toyota wersja C-HR, oparta na tej samej płycie podłogowej, z małymi zmianami wizualnymi w stosunku do pierwowzoru. Zresztą nawet wnętrze jest niemal identyczne:

W przypadku konwencjonalnej wersji Izoa lokalnie produkowany był również 2-litrowy silnik benzynowy. Gdzie będą produkowane układy napędowe i zestawy akumulatorów dla nowych modeli elektrycznych – tego na razie nie wiadomo, ale raczej łatwo się domyślić.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać