Ciekawostki

Tesla Model 3 trafia do Europy. Będzie można pojeździć, ale z zakupem nie będzie tak łatwo

Ciekawostki 20.04.2018 5 interakcji

Tesla Model 3 trafia do Europy. Będzie można pojeździć, ale z zakupem nie będzie tak łatwo

Piotr Barycki
Piotr Barycki20.04.2018
5 interakcji Dołącz do dyskusji

Już wkrótce znacząco może wzrosnąć w Europie liczba osób, które mają na swoim koncie jazdę Modelem 3. Ale nie chodzi tu o przyspieszenie produkcji i europejskich dostaw.

Oficjalnie Tesla Model 3 miała trafić do pierwszych kupujących na naszym kontynencie najwcześniej pod koniec tego roku. Liczne opóźnienia i problemy na liniach produkcyjnych spowodowały jednak, że o wiele bardziej realnym – i podawanym przez Teslę – terminem jest początek 2019 r.

Fani samochodów elektrycznych mogą więc uzbroić się w cierpliwość, kupić jeden z produktów konkurencji lub… skorzystać z oferty wypożyczalni.

Tesla Model 3 trafia do Europy. Ale nie do zwykłych klientów.

Jak poinformował serwis Insideevs, Tesla Model 3, w trzech egzemplarzach, zawitała w tym miesiącu do Niemiec. Samochody te nie stały się jednak własnością klientów indywidualnych, a lokalnej wypożyczalni samochodów – Autovermietung Arndt.

Das Model 3 schafft es endlich zu uns!Nachdem Tesla den Deutschland-Markstart für ihr „E-Auto für alle“ auf das…

Opublikowany przez Autovermietung Arndt 6 kwietnia 2018

Kiedy będzie można wynająć Teslę Model 3, żeby zobaczyć, o co tyle zamieszania? Tego niestety na razie nie wiadomo. W jednym z komentarzy pod wpisem na Facebooku wypożyczalnia odpowiedziała, że aktualnie samochody znajdują się na testach u niemieckich dziennikarzy, ale wkrótce powinny dołączyć do oferty.

Na stronie internetowej firmy niestety również brak szczegółów, w tym chociażby ceny. Ba, Model 3 nie figuruje na liście dostępnych we flocie pojazdów. Znajdziemy tu m.in. elektryczne i3, e-Up, Teslę Model X i S, a nawet hybrydowego Golfa GTE, ale Tesli Model 3 brak.

Chętni z Polski, którzy już planowali wycieczkę do Niemiec w celu przejazdu testowego nową Teslą, również muszą dobrze przemyśleć ten pomysł. Autovermietung Arndt jest stosunkowo niewielką wypożyczalnią, dysponującą 10 stacjami w okolicach Dusseldorfu. Z Wrocławia jest to więc około 850 km jazdy, natomiast z Warszawy – niemal 1100 km, i to najkrótszą trasą.

Dlaczego wszyscy nie mogą sobie sprowadzić Tesli Model 3?

Teoretycznie mogą, o ile są wystarczajaco zdeterminowani. Chociażby na mobile.de znajdziemy 7 ogłoszeń z Modelem 3, z czego co najmniej jeden (i to w mocniejszej wersji) jest już fizycznie w Niemczech i ma nawet niemieckie tablice rejestracyjne. Cena? Około 270 tys. zł. Sprzedawca obiecuje też, że kolejne egzemplarze może dostarczyć w ciągu 2-6 tygodni.

Potencjalny kupujący nie dość jednak, że zapłaci więcej, niż liczyłaby sobie Tesla, to jeszcze musi pogodzić się z kilkoma problemami. Inne są m.in. złącza ładowania, co może oznaczać problemy z korzystaniem z Superchargerów. Z drugiej strony, Autovermietung Arndt zapewnia, że jest w posiadaniu odpowiednich przejściówek, w co jednak powątpiewa m.in. Electrek.

W warunkach wypożyczalniowych nie powinno mieć to jednak większego znaczenia. Zasięg Tesli Model 3 w wersji podstawowej wynosi do 350 km, natomiast w wersji z większymi akumulatorami – do 500 km.

W tym wszystkim bawi tylko fakt, że jeśli ktoś zdecyduje się na wypożyczenie Modelu 3 od Autovermietung Arndt, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że będzie mój chwalić się pierwszą jazdą Trójką szybciej, niż osoby, które zarezerwowały i zapłaciły za swój egzemplarz Tesli.

Cóż, może jednak trzeba było zamówić tego Leafa…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać