Ciekawostki

Consumer Reports: Tesla Model 3 ma problem z hamowaniem

Ciekawostki 29.05.2018 30 interakcji
Tomasz Domański
Tomasz Domański 29.05.2018

Consumer Reports: Tesla Model 3 ma problem z hamowaniem

Tomasz Domański
Tomasz Domański29.05.2018
30 interakcji Dołącz do dyskusji

O tym, że Tesla ma problemy z produkcją Modelu 3, na czym cierpi m.in. jakość wykonania tego samochodu słyszymy już od jakiegoś czasu. Teraz okazało się jeszcze, że samochód ma problem z hamowaniem.

tesla model 3 performance

Tak przynajmniej twierdzi amerykańska organizacja Consumer Reports, która przeprowadziła niezależny test hamowania Modelu 3. Wynika z niego, że rozpędzony do 96 km/h (60 mil) elektryczny samochód Tesli potrzebuje aż 46,3 m, żeby wytracić całą prędkość. To o 2,1 metra więcej, niż ogromny Ford F-150.

Tesla odniosła się do tego zarzutu twierdząc, że droga hamowania uzależniona jest od wielu czynników: pogoda, rodzaj nawierzchni i jej temperatura. Producent twierdzi, że odległość hamowania Modelu 3 z 96 km/h jest krótsza i wynosi 40,5 m.

Kto ma rację? Przedstawiciele Consumer Reports twierdzą, że ich test spełnił wszystkie standardy SAE International. Końcowy wynik został uzyskany na podstawie kilkunastu prób. W pierwszej próbie zresztą, Model 3 wyhamował na rekordowo krótkim dystansie 40,5 m. Niestety, w żadnej kolejnej próbie nie udało się zbliżyć do tego wyniku. Przedstawiciele Consumer Reports dodają również, że testy przeprowadzono na dwóch egzemplarzach Modelu 3, więc nie ma mowy o tym, że wyniki uzyskano na podstawie jednego, wadliwego egzemplarza tego pojazdu.

Tesla Model 3: plusy i minusy

Tesla 3 wnętrze

W teście CR skrytykowano również komfort podróżowania na tylnej kanapie, wysoki poziom hałasu powodowany szumem wiatru podczas jazdy i sztywne zawieszenie. Oberwało się również interfejsowi użytkownika. Głównie za to, że wszystkie funkcje i ustawienia samochodu dostępne są tylko z poziomu 15-calowego ekranu dotykowego, zamontowanego na środkowej konsoli.

Model 3 pokazał też swoje mocne strony. Consumer Records pochwaliło samochód za jego nadzwyczajnie dobre prowadzenie oraz najdłuższy zasięg bez ładowania akumulatora: 563 km. Jak na razie żaden inny pojazd elektryczny testowany przez Consumer Records nie osiągnął lepszego wyniku.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać