Felietony / TechMoto

Za trzy lata Tesla nie będzie liderem rynku aut elektrycznych. Nie będzie nawet w top 5

Felietony / TechMoto 14.07.2018 186 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 14.07.2018

Za trzy lata Tesla nie będzie liderem rynku aut elektrycznych. Nie będzie nawet w top 5

Adam Majcherek
Adam Majcherek14.07.2018
186 interakcji Dołącz do dyskusji

Tradycyjni producenci samochodów chcą jak najszybciej osiągać wyniki lepsze niż Tesla w kwestii liczby sprzedanych elektryków. Ale jeszcze sporo im brakuje.

Sukces marki Elona Muska jest bezprecedensowy. W ciągu kilkunastu lat stworzył najpopulrniejszą markę samochodów elektrycznych na świecie. Co prawda wciąż na niej nie zarabia, ale jest szansa, że niebawem zacznie. Tak czy inaczej udało mu się znaleźć i opanować niszę, którą zlekceważyli inni producenci. Ale teraz chcą oni to nadrobić. Niektórzy przyznają otwarcie, że chcą dogonić Teslę. O przegonieniu póki co nie ma mowy. 

FCA goni za Teslą. I od dawna może ją skopiować

Tim Kuniskis, prezes Alfy Romeo i Maserati w wywiadzie dla NBCNews stwierdził, że wszystko staje się elektryczne. I że wystarczy rzut oka by stwierdzić, że Maserati goni za Teslą. 

I faktycznie, patrząc na plany produkcyjne marki trudno nie odnieść takiego wrażenia. Zresztą nie ma się co dziwić, bo na niektórych rynkach obecność Modelu S odbiła się na wynikach sprzedaży włoskiej marki. Dlatego też Maserati szykuje swojego luksusowego sedana i luksusowe coupe. Oczywiście z napędem elektrycznym. 

Nie dalej niż dwa lata temu Sergio Marchionne przyznał, że FCA ma wszystko by budować takie samochody jak Tesla. Ale nie widział ekonomicznego sensu takiego przedsięwzięcia – wówczas dokładał 14 tys. dolarów do każdego sprzedanego Fiata 500e. Wygląda na to, że wraz z odejściem zasłużonego prezesa ktoś dostrzegł sens inwestowania w elektryfikację.

Volvo też stawia na prąd

Początkowo mogło się wydawać, że Volvo z performance’owym Polestarem będzie starało się celować w klientów wybierających raczej modele AMG i BMW M. Tymczasem po wyodrębnieniu go jako osobnej marki, prezes Polestara, Thomas Ingenlath przyznał, że jest stuprocentowo przekonany, że elektryfikacja jest przyszłością motoryzacji.  I w zeszłym miesiącu ogłosił powstanie „Polestar Engineered”  – wersji wyposażenia dostępnej dla wybranych, najmocniejszych, elektrycznych odmian modeli Volvo. A swoimi modelami – Polestar 1, a szczególnie czterodzwiowym, elektrycznym Polestarem 2 – będzie celował m.in. w klientów, którzy do tej pory woleli kupić Teslę Model S.

Niemcom brakuje trzech lat

Powołując się na wyniki analiz PA Consuting Bloomberg informuje, że do 2021 roku Tesla spadnie z fotela lidera w kwestii aut elektrycznych. Ba, wypadnie nawet poza pierwszą piątkę. Podobno przyszły rok ma być ostatnim, w którym Musk sprzeda najwięcej elektrycznych aut. W 2021 lepsi od niej mają być Mercedes, BMW, Renault do spółki z Nissanem i Mitsubishi, a także VW, Volvo i Toyota. 

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać