Wiadomości

Tak wygląda nowe Subaru BRZ (i nowa Toyota GR86) (oficjalne zdjęcia)

Wiadomości 18.11.2020 522 interakcje

Tak wygląda nowe Subaru BRZ (i nowa Toyota GR86) (oficjalne zdjęcia)

Piotr Barycki
Piotr Barycki18.11.2020
522 interakcje Dołącz do dyskusji

Miała być niespodzianka i tajemnica, i… jak to ostatnio przeważnie bywa – nie wyszło. Na chwilę przed oficjalną prezentację kolejnej generacji Subaru BRZ (a więc i Toyoty GR86) premierowe zdjęcia nowego modelu trafiły do sieci. 

Aktualizacja: Tekst uzupełniony o oficjalne zdjęcia i informacje.

Żeby nie przeciągać, auto wygląda tak:

Dla przypomnienia, dotychczasowe auto prezentowało się pod wieloma względami dość podobnie, co nie powinno raczej dziwić, biorąc pod uwagę, że nowe BRZ ma w dużej mierze bazować na starym BRZ.

Wizualnie więc mowa raczej o sporym liftingu przedniej i tylnej części, a także zmianie niektórych przetłoczeń z boku. Co w sumie nie jest przesadnie złą wiadomością, bo to wciąż zaskakująco atrakcyjne niewielkie coupe. Druga dobra wiadomość – według Subaru jest to najlżejszy tylnonapędowy samochód sportowy (poniżej 1300 kg!). Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.

I to mimo tego, że auto minimalnie urosło w porównaniu do poprzednika. Jest bowiem od niego o 3 cm dłuższe, chociaż rozstaw osi zmienił się zaledwie o pojedyncze milimetry. Całość jest też minimalnie niższa, sztywniejsza i ma niżej ulokowany środek ciężkości.

akcja serwisowa Toyota GT86
To poprzednia generacja, jakby coś.

Na razie to niestety wszystkie informacje, które mamy na temat nowego BRZ. Na resztę, w tym chociażby szczegóły dotyczące jednostki napędowej (spekuluje się na temat 2.4 i mocy powyżej 250 KM), przyjdzie jeszcze chwilę poczekać. Chociaż już potwierdzone było m.in. to, że zachowany zostanie napęd na tylną oś.

Zgodnie z plotkami BRZ wyposażony będzie w 4-cylindrowy silnik typu Boxer o pojemności skokowej 2.4 l. Jednostka wygeneruje maksymalnie ok. 230 KM przy 7000 obr./min.

Do wyrobu będą dwie wersje, jeśli chodzi o przekładnie. W standardzie oferowana będzie 6-biegowa przekładnia manualna, natomiast opcjonalnie dostępna będzie 6-stopniowa przekładnia automatyczna z nowym trybem Sport, przeznaczonym do bardziej agresywnej jazdy.

Wnętrze pozostało raczej klasyczne, choć z bardziej współczesnych dodatków warto wspomnieć o obecności m.in. 8-calowego wyświetlacza z CarPlayem i Android Auto. O wyposażeniu Subaru nie wspomina zbyt wiele – wiadomo natomiast, że wersja Premium (standardowa) będzie wyposażona w 17-calowe felgi, natomiast wersja Limited – w 18-calowe.

Jeśli chodzi o trochę mniej przyjemne informacje, to zegary w tej generacji będą już wyłącznie cyfrowe.

Kiedy premiera?

Prasowa – dzisiaj, natomiast salonowa – najprawdopodobniej w przyszłym roku (oficjalnie: na jesienią 2021 r.), przynajmniej jeśli… nie mówimy o Europie. Na naszym kontynencie model ten nie ma być w ogóle oferowany.

Co innego natomiast Toyota GT86 (choć już pod nazwą GR86) – ta podobno ma spore szanse trafić do Europy. Co będzie oznaczało, że w gamie Toyoty będą już trzy sportowe modele – Yaris, Supra i właśnie GR86.

Kto by pomyślał?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać