Pojechał do Ikei, wrócił z cudzymi bateriami. NIO i tak wygląda przyszłość
Wiadomości 21.01.2022Nie tylko klopsiki będą ciągnąć do Ikei. Wymiana baterii też.
Nie podzielam panującej fascynacji klopsikami z Ikei. Nie przyciągają mnie do tego sklepu, ale jestem w mniejszości. Klopsy wzywają jak magnes, ale nie zgadza mi się biegun. Jakbym mieszkał w Chinach, to niedługo musiałbym zmienić polaryzację. Zacząłbym tam jeździć i patrzyłbym jak ludzie zasypują czarną dziurę w żołądku w tamtejszej stołówce. Z pewnością stałoby się tak, gdybym miał elektryczny samochód firmy NIO.
NIO dobrze, ale o co chodzi?
NIO to chińska marka samochodowa. Popularna, nie zgadniecie gdzie, w Chinach. Planują też podbić Europę, podobno nawet fabrykę chcieli tu budować. Samochodów elektrycznych oczywiście, bo tylko to się teraz liczy. NIO dość szybko to zdementowało, ale rozwój wciąż jest w planach. Nie zmienia to faktu, że obecnie spalinowe samochody są fe, a elektryczne nie. Niestety samochody elektryczne mają pewną wadę: koszmarnie długo się je ładuje, a jak nie masz domku z garażem, to masz przechlapane. Musisz jeździć na stację ładowania i tam kwitnąć, tak przez minimum godzinę. Taka czeka nas przyszłość, chyba że wygra inne rozwiązanie.
Nie ma nic słodszego, niż . Trochę słabo, że może ja też się pomyliłem nie doceniając tej koncepcji uzupełniania energii. Skupmy się na redaktorze – twierdził, że wymiana akumulatorów w samochodach elektrycznych nie zda egzaminu. Że to się nie opłaci, taki biznes padnie szybciej niż podejrzenie na rudego jak zginą klopsiki z lodówki. NIO uważa inaczej i chce dalej otwierać stacje wymiany baterii, nawet w Europie. W tym tygodniu otworzyli pierwszą taką stację w Norwegii i nawet były . Ale w Chinach, to już wyszli z inicjatywą lepszą niż klopsiki – będą ludzi na wymianę baterii przyciągać do Ikei.
Wymiana baterii w IKEA
Tego tam jeszcze nie mieli, choć mają już sporo. NIO w Chinach miało już ponad 700 stacji wymiany baterii, które wymieniono już ponad . Na stacjach wymiany nie musisz się długotrwale ładować, podjeżdżasz, a automat wymienia ci baterię na naładowaną. Ty wtedy płaczesz z rozpaczy, bo taka wymiana trwa kilka minut, więc nie masz czasu zapchać czarnej dziury klopsikami z Ikei.
NIO zawarło mocny sojusz, lepszy niż klopsiki. 800-setna stacja wymiany baterii stanęła przy Ikei, co jest efektem zawartego partnerstwa między tymi firmami. Kolejne stacje NIO będą stawać również pod sklepami Ikea. Obie firmy promują zielone i ekologiczne podejście do świata, albo klopsiki, nie doczytałem. I stąd ten sojusz. Na pewno nie dlatego, żeby więcej ludzi kupowało meble, których główną zaletą jest obecność w magazynie.
Jeszcze się spotkamy
Do końca 2025 r. NIO planuje postawić 4 tys. stacji wymiany baterii, z tego 1 tys. poza Chinami. Inni chińscy producenci samochodów również chcą wsiąść do tego pociągu i są zainteresowani szybką wymianą baterii. Opracowano już odpowiedni standard.
Chinese automakers getting on the battery swapping train:
NIO
Geely
SAIC
BAIC
GACMost Chinese city folk live in apartments so swapping much more practical than charging.
Per @SinoAutoInsight Ford might tap into NIO swap network for the China built Mach E.
Interessant! https://t.co/uiBeikIf2e
— Michael Dunne (@Dunne_ZoZoGo) May 13, 2021