Lokowanie produktu

Od parasolki po napęd – oto 18 cech Skody Superb, które są premium

Lokowanie produktu 20.03.2020 291 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 20.03.2020

Od parasolki po napęd – oto 18 cech Skody Superb, które są premium

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk20.03.2020
291 interakcji Dołącz do dyskusji

Czy Superb może być premium? Być może dałoby się o tym długo dyskutować… ale mam dla was co najmniej 18 argumentów „za”.

Luksusowy, duży samochód, wyposażony w najnowocześniejsze technologie i rozwiązania z zakresu komfortu, które uprzyjemnią każdą podróż. To brzmi jak opis wozu za kilkaset tysięcy złotych, prawda? Tymczasem taki opis pasuje też do nowej Skody Superb. Nie wierzycie? W takim razie spójrzcie na 18 cech tego auta, które są premium. Nie bójmy się tego słowa!

1. Naprawdę duża przestrzeń w środku.

Skoda Superb test

Skoda Superb jest często używana przez różne instytucje jako… limuzyna, którą prowadzi szofer. To nie żart, tylko rzeczywistość. Trudno się dziwić. Superb wyróżnia się na tle konkurencji (również tej o wiele droższej) wyjątkowo dużą ilością miejsca z tyłu. Nawet wysoki pasażer nie będzie tam narzekał na przestrzeń ani na nogi, ani na głowę – na nogi pozostaje aż 157 mm. Docenią to i dyrektorzy i rodziny.

2. Wnętrze jest też przemyślane.

Skoda Superb test

Przestrzeń to nie wszystko. Superb zaskakuje i cieszy również praktycznymi rozwiązaniami. Uchwyty na napoje z przodu pozwalają na wygodne i bezpieczne otwieranie butelek podczas jazdy. W boczkach przednich foteli znalazły się kieszonki na drobiazgi. Pamiętano też o innych schowkach i o przegródkach w bagażniku. W sam raz dla tych, którzy lubią mieć wszystko pod kontrolą.

3. Zadbano o eleganckie wykończenie.

Skoda Superb premium

Niezależnie od wybranej wersji wyposażenia, Superb nie zawodzi w kwestii wykończenia wnętrza. Plastiki są bardzo dobrej jakości, podobnie jak ich zmontowanie. Najbardziej „premium” są jednak materiały w topowych odmianach – zwłaszcza w L&K. Wysokiej jakości, pachnąca skóra z ładnymi przeszyciami, a do tego dyskretne drewno lub stylowe, beżowe listwy – klasa!

4. Trzeba docenić szeroki wybór wersji wyposażenia.

Skoda Superb 4x4 scout test 2020

Gdyby pokusić się o wypisanie definicji produktu premium, jednym z głównych punktów byłaby możliwość wyboru. I rzeczywiście, w Skodzie klient może idealnie dopasować samochód do swoich potrzeb, gustu i możliwości. Gamę otwierają rozsądnie skalkulowane cenowo odmiany, ale najciekawsze są te, które umieszczono na jej szczycie. Mowa o wyjątkowych wersjach L&K i Sportline. Jedna dla tych, którzy wolą bardziej elegancką stylistykę. Druga spodoba się tym, którzy preferują sportowe, „zadziorne” detale, kolory i linie. Do tego jest jeszcze Scout. Wybierz go, jeśli lubisz siedzieć trochę wyżej i od czasu do czasu musisz zjechać z asfaltu.

5. A także szeroki wybór wersji silnikowych.

Skoda oferuje wybór nie tylko w kwestii wyposażenia i wykończenia, ale i tego, co może się znaleźć pod maską Superba. Gamę otwierają żwawe, 150-konne silniki benzynowe i diesla. Wyżej są 190-konne jednostki (ponownie: benzyna i diesel), które dla wielu są po prostu optymalne. Nie zapomniano o najnowszych technologiach, dostępnych w wersji plug-in hybrid (218 KM i naprawdę dobre osiągi, a przy tym minimalne zapotrzebowanie na paliwo!).

Skoda Superb premium

Chcesz czegoś więcej? Nie ma sprawy. Na szczycie gamy umieszczono aż 272-konny silnik 2.0 TSI. Taki Superb rozpędza się już jak auto sportowe, ale tylko od ciebie zależy, czy będzie wyglądał sportowo. Możesz, ale nie musisz wybrać go w odmianie Sportline. Jeśli wolisz postawić na elegancję albo na… niepozorność, żaden kłopot. Bo duży wybór to podstawa.

6. Topowy Superb jest naprawdę szybki.

Skoda Superb

Żadna z wersji tego auta nie jest powolna, ale 272-konny Superb rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s. To już poziom wielu topowych wersji niektórych konkurencyjnych aut… a inne mogą o takich wynikach tylko pomarzyć. Również jego prędkość maksymalna (250 km/h) stawia go w autostradowej ekstraklasie.

7. Ma skuteczny napęd 4×4.

Skoda Superb 4x4 scout test 2020

Niezależnie od tego, czy wybierasz wersję Scout i chcesz jeździć na skróty, potrzebujesz więcej przyczepności podczas wyjazdów na narty w kombi, czy może celujesz w idealną trakcję podczas szybkiej jazdy w odmianie 2.0 TSI 272 KM, napęd 4×4 z Superba na pewno ci się spodoba. Moment obrotowy między osiami jest rozdzielany automatycznie. Nie musisz się o nic martwić.

8. Bardzo elegancko wygląda.

Skoda Superb premium

W każdej wersji nadwoziowej, Superb po prostu robi wrażenie. Długi rozstaw osi, niska sylwetka, krótki zwis przedni: to prezentuje się naprawdę dobrze. Dodajmy do tego dyskretne, chromowane lub czarne akcenty – zależnie od tego, czy wolimy klasyczny, czy sportowy styl. Kolory też są ciekawe!

9. Ma parasolkę niczym Rolls-Royce!

Czy jakakolwiek marka jest bardziej premium niż Rolls-Royce? Nie sądzę… dlatego jeśli czerpać, to od najlepszych! Tak właśnie zrobiła Skoda.

skoda superb opel insignia test

To oczywiście żart. Ale warto zauważyć ciekawy detal, jakim jest parasolka ukryta w tylnych drzwiach Superba, w wodoodpornym schowku. Praktyczne i spotykane – prócz Skody – tylko w brytyjskich limuzynach!

10. W Superbie można się wygodnie wyspać.

Skoda Superb L&K

Niezależnie od tego, czy jesteś prezesem zmęczonym po wielogodzinnych spotkaniach, czy może dbasz o komfort dzieci, które wozisz z tyłu – na pewno docenisz pakiet Komfortowego Snu, który można zamówić do Superba. Obejmuje bardzo wygodny, rozkładany zagłówek, który umożliwia idealne oparcie głowy i odciążenie szyi, a także miękki koc. Skoda może być przestronną i szybką… sypialnią.

11. Superb ma doskonałe nagłośnienie.

Wyspaliśmy się? W takim razie pora się trochę rozbudzić. A co lepiej pobudzi do działania niż ulubiona piosenka włączona na dobrej jakości sprzęcie? Zestaw audio firmy Canton, który można zamówić do Superba ma 11 głośników i idealnie nagłaśnia (wielkie!) wnętrze Skody. Daj głośniej!

12. Ale jest też świetnie wyciszony.

Skoda Superb

Bardzo dobre wyciszenie Superba można docenić w dwóch przypadkach. Pierwszy: gdy chcemy wsłuchać się w muzykę odtwarzaną na wspomnianym wyżej audio. Wtedy po prostu nic nam nie przeszkadza. Drugi: gdy jedziemy w długą trasę. Im ciszej w samochodzie, tym mniej zmęczeni wysiadamy.

13. Ma doskonale działający, aktywny tempomat.

Skoda Superb premium

To też łatwo docenić w długiej trasie. Superb sam utrzymuje tor jazdy i odległość od poprzedzających pojazdów. Robi to zarówno w korku, jak i nawet przy 210 km/h, a całość działa sprawnie i płynnie. Co więcej, da się ustawić tempomat w taki sposób, by samochód sam dostosowywał prędkość do mijanych ograniczeń. Wygodne, bo pozwala się zrelaksować i nie martwić mandatami.

14. Pamiętajmy o całym pakiecie systemów bezpieczeństwa.

Skoro już mówimy o nowinkach i systemach, powiedzmy jeszcze o Side Assist, który wykrywa auta nadjeżdżające z tylu albo takie, które „kryją” się w martwym polu i ostrzega o nich kierowcę. Do tego Front Assist z funkcją wykrywania pieszych, a także system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu. I jazda staje się prostsza i bezpieczniejsza.

15. Wspomnijmy o zaawansowanym systemie multimedialnym.

Skoda Superb 4x4 scout test 2020

Dzisiaj samochód, który nie potrafi wystarczająco sprawnie łączyć się ze światem, nie zrobi kariery. Ale Superb na szczęście może się pochwalić konkretnymi osiągnięciami na tym polu. Do wyboru – aż trzy różne systemy multimedialne. Różnią się m.in. wielkością ekranu (od 8 do 9,2 cala), ale łączy je jedno: są proste w obsłudze i nowoczesne. Skoda może się też na bieżąco łączyć z internetem, dzięki czemu np. nawigacja „wie” o korkach, gdy tylko pojawią się na naszej trasie. A my możemy połączyć się ze Skodą i na ekranie smarftona sprawdzić chociażby to, ile zostało paliwa i czy zamki na pewno są zamknięte.

16. Zwróćmy uwagę na fotele.

Opcjonalnie, fotele Superba mogą być wyposażone nie tylko w funkcje podgrzewania, ale i wentylacji. Dodajmy do tego ich elektryczne sterowanie, regulację długości siedziska i funkcje pamięci ustawień. Nieźle, prawda? A najlepsze jest to, że kierowca może nawet włączyć masaż w swoim fotelu. Wspominałem już o wysiadaniu bez zmęczenia?

17. Pasażerowie z tyłu też mają coś dla siebie.

Z tyłu nie ma co prawda masażu, ale może być wspomniany już Pakiet Dobrego Snu… i coś jeszcze. Mowa o trójstrefowej klimatyzacji, w której jedna strefa przypada właśnie na tylną część kabiny. Koniec kłótni o to, czy w aucie ma być cieplej czy zimniej! Każdy ustawia tak, jak lubi.

18. Luksusowych detali jest więcej.

Skoda Superb L&K

Opcjonalna, bardzo miękka i miła w dotyku wykładzina, czyli dywaniki Lounge Step. Rolety nie tylko na bocznych szybach, ale i na tylnej. Podsufitka z alcantary. Nastrojowe oświetlenie ambiente. Superba trudno nie polubić. Nieważne, czy za detale, czy za całokształt!

Materiał powstał we współpracy z marką Skoda.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać