Wiadomości

Hybrydowa Skoda Octavia iV wyceniona. Cena nie jest szczególnie elektryzująca

Wiadomości 09.12.2020 48 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 09.12.2020

Hybrydowa Skoda Octavia iV wyceniona. Cena nie jest szczególnie elektryzująca

Piotr Szary
Piotr Szary09.12.2020
48 interakcji Dołącz do dyskusji

W cenniku Skody Octavii pojawiła się odmiana iV Plug-In Hybrid. To jedna z najdroższych odmian w gamie tego modelu.

Skoda Octavia to jeden z najpopularniejszych nowych samochodów na polskim rynku i to zarówno gdy mowa o zakupach prywatnych, jak i firmowych. Coś mi się jednak wydaje, że jako hybryda typu plug-in rynku nie zawojuje – nawet jeśli oferuje moc systemową równą 204 KM i 6-biegową skrzynię DSG.

skoda octavia iv cena

Skoda Octavia iV Plug-In Hybrid – cena

Nie ma co przedłużać: jeśli kogoś zainteresuje taki samochód, to musi szykować co najmniej 138 900 zł. W takiej cenie otrzymamy liftbacka w zupełnie przyzwoicie wyposażonej odmianie Ambition (Octavia iV Plug-In)  nie jest dostępna w bazowym wariancie Active). Osobom potrzebującym auta z nadwoziem kombi z konta zniknie o 3900 zł więcej.

skoda octavia iv cena

Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid Ambition oprócz wyposażenia seryjnego dla wersji Active oferuje także m.in. reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, czujniki zmierzchu i deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, automatyczną klimatyzację dwustrefową, tempomat, kamerę cofania czy też cyfrowy zestaw wskaźników. Ten ostatni element wymaga dopłaty we wszystkich pozostałych wersjach silnikowych, ale hybryda plug-in ma go w standardzie. Każda Octavia iV opuszcza też fabrykę na 18-calowych obręczach z lekkich stopów.

skoda octavia iv cena

Skoda Octavia iV – jaka jest cena lepiej wyposażonych aut?

Liftback za 144 250 zł, kombi za 148 150 zł – takie informacje ma wpisane w rubryce „cena” nowa Skoda Octavia iV w wersji Style – czyli topowej, jeśli nie uwzględniamy uterenowionego wariantu Scout i usportowionego RS (którego także można zamówić z silnikiem 1.4 TSI i układem hybrydowym). W tym pierwszym przypadku wariantu hybrydowego w ofercie nie ma, a ceny RS-a już podawaliśmy – o tutaj.

skoda octavia iv cena

Chętni na Octavię Style będą mogli liczyć na takie elementy wyposażenia seryjnego jak np. matrycowe reflektory LED (opcjonalne w Ambition), czujniki parkowania z przodu i z tyłu wraz z asystentem parkowania, system bezkluczykowy oraz przyciemniane szyby tylne i tylne boczne i pakiet chromowanych dodatków. Oczywiście tak czy owak trzeba będzie dopłacać za lakier, o ile ktoś nie chce mieć samochodu w paskudnym odcieniu „Błękit Energy”. Pozostałe kolory kosztują od 1550 do 4000 zł.

skoda octavia iv cena

Co na to konkurencja?

Najpierw warto spojrzeć oczywiście na Grupę Volkswagena. Weźmy najpierw Volkswagena Golfa i przymknijmy oko na to, że strona internetowa producenta (nadal) jest koszmarnie brzydka i niewygodna w obsłudze, a także zawiera ciekawe błędy – dowiadujemy się z niej np., że wszystkie silniki Golfa są wysokoprężne, nie ma też informacji o mocy systemowej Golfa Plug-In Hybrid. No, ale mniejsza z tym, w końcu to nie wpis nt. strony internetowej.

Cena hybrydowego Golfa wynosi 156 690 zł (z rabatem o 6000 zł taniej) i nie bardzo jest tu jakiś wybór, bo takie Golfy oferowane są tylko w wersji wyposażenia Style (GTE ma już 245 KM i jest odpowiednikiem Skody Octavii RS). W standardzie dostaniemy tu m.in. 3-strefową klimatyzację automatyczną, 16-calowe alufelgi (co ciekawe, pozostałe wersje silnikowe mają 17-calowe) oraz sportowe fotele kierowcy i pasażera.

To akurat nie hybryda plug-in, ale inne felgi i detale nie sprawią, że Golf przestanie wyglądać jak Golf.

Idźmy dalej: Seat Leon. Tutaj cennik jest bardziej łaskawy dla klientów, ponieważ hiszpańsko-niemiecki kompakt kosztuje jako hybryda plug-in 131 200 zł, niezależnie czy mowa o wersji Xcellence czy bardziej sportowo stylizowanej FR. Wirtualny kokpit, 17-calowe alufelgi, przyciemniane szyby czy podświetlane listwy progowe z przodu – to znajdziemy w obu tych wersjach. Podobnie jak np. podłokietniki przednie, których poskąpiono w tańszych wersjach.

seat leon kombi cena
To też nie hybryda, ale hybrydowego Leona można też kupić jako kombi. Cena: od 134 800 zł.

A coś spoza VAG? Mina szybko rzednie gdy okazuje się, że inne marki popularne jeśli już hybrydy plug-in w ofercie mają, to o niewysokich mocach (np. Hyundai Ioniq – 141 KM, Toyota Prius – 122 KM).

Zerknijmy więc do segmentu premium

Nie ma się co rozczulać i sortować modeli według osobistych sympatii, więc będzie alfabetycznie.

BMW serii 2 Active Tourer nie jest może czymś, co klient na Octavię by mocno rozważał, ale nie można mu odmówić praktyczności i faktu, że jest to przedstawiciel bardzo już wąskiego segmentu minivanów. Wersji PHEV, znanej jako 225xe, nie można też niestety odmówić ewidentnej 3-cylindrowości 1,5-litrowego silnika, choć sumaryczna moc układu jest całkiem niezła – to 224 KM. Cena brutto startuje z poziomu 157 300 zł, tyle że za dużo za taką kwotę nie dostaniemy – choć warto zwrócić uwagę, że 225xe jest jedyną wersją w gamie serii 2 AT, która ma seryjną klimatyzację automatyczną (2-strefową), są też 17-calowe alufelgi. Napęd przenoszony jest przez 8-biegowy automat Steptronic. No ale niestety, poza tym wyposażenie standardowe jest ubogie. Czujniki parkowania – brak. Reflektory LED – brak. RiGCz – brak.

Mercedes też ma coś dla tych, którzy mają gdzie ładować swój samochód – to klasa A w wersji 250e, kosztująca w wersji hatchback 153 300 zł. W przeciwieństwie do modelu 250 „bez e”, tutaj nie pracuje 2-litrowy silnik benzynowy, a jednostka 1,3-litrowa. Cóż, przynajmniej ma 4 cylindry, a moc układu wynosi 218 KM – to wystarcza, by osiągać 100 km/h w 6,6 s (6,7 s dla wersji sedan). Dla porównania, Skoda na to samo potrzebuje 7,7-7,8 s, a BMW – 6,7 s. Klasa A za te 153 tys. zł nie wyróżnia się jakoś szczególnie, ale ma 17-calowe alufelgi i statyczne LED-y.

No i na koniec: Mini. Wiadomo przecież, że każdy chętny na Octavię rozważa też zakup Countrymana, prawda? Takie auto w wersji Cooper SE All4 kosztuje bez dodatków 153 900 zł i ma 220 KM, co wystarcza do wykonania sprintu do 100 km/h w 6,8 s – tyle że tak jak w BMW, towarzyszyć temu będzie warkot silnika 3-cylindrowego. W wyposażeniu seryjnym m.in. statyczne reflektory LED i 17-calowe obręcze z lekkich stopów. Klimatyzacja? Manualna.

MINI-Countryman-Cooper-S-E-ALL4-13

Wybór jest więc spory

Tylko popatrzcie. W okolicach 140-160 tys. zł można mieć całkiem sporo hybryd plug-in o mocach przekraczających 200 KM: czeską niemiecką, hiszpańską niemiecką, brytyjską niemiecką, a także kilka niemieckich. Cóż za wspaniałych czasów dożyliśmy, gdy rynek motoryzacyjny jest tak zróżnicowany!

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać