Wiadomości

Skoda Kodiaq RS – 240 KM, napęd na 4 koła, dźwięk silnika z głośników. I rekord na Nurburgringu

Wiadomości 01.10.2018 87 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 01.10.2018

Skoda Kodiaq RS – 240 KM, napęd na 4 koła, dźwięk silnika z głośników. I rekord na Nurburgringu

Adam Majcherek
Adam Majcherek01.10.2018
87 interakcji Dołącz do dyskusji

Od kilku dni Skoda Kodiaq RS pojawiała się na kolejnych teaserach zapowiadających premierę tego modelu na targach w Paryżu. Dziś pokazała się w pełnej krasie.

Najmocniejszy SUV czeskiej marki już zapisał się w historii motoryzacji rekordowym przejazdem na torze Nurburgrinf. Z czasem 9 minut i 29,84 sekundy Kodiaq RS stał się najszybszym siedmiomiejscowym SUV-em, jaki pokonał okrążenie tego legendarnego toru. To ważne, że siedmiomiejscowym, bo rekord SUV-ów w ogóle należy w tej chwili do Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio. Włoszka pokonała ten tor o prawie minutę i 40 sekund szybciej (7:51,7), odbierając ten tytuł rok temu Range Roverowi Sport SVR. 

Skoda Kodiaq RS

Kodiaq RS nie różni się przesadnie od swoich mniej sportowych braci, ale nie sposób przegapić go na ulicy. Czarny grill, lusterka i ramki wokół szyb, 20-calowe obręcze odsłaniające tarcze hamulcowe o średnicy 17 cali zdradzają, że mamy do czynienia z autem o ponadstandardowym potencjale. 

Na Kodiaqu RS debiutuje też nowy logotyp sportowej rodziny – zniknęła z niego zieleń, literka V (skrót od Victoria, czyli zwycięstwo) jest teraz czerwona. Ów kolor ma podkreślać sportowy charakter rodziny modeli RS. Przy kolorach będąc – Kodiaq RS jest jedynym SUV-em Skody, którego można zamówić w charakterystycznym dla najszybszych modeli marki lakierze Race Blue.

Muzyka z głośnika

W kwestii debiutów – Kodiaq RS będzie pierwszym modelem marki, w którym zastosowano Dynamic Sound Boost – to system, który zmienia poziom głośności silnika w kabinie w zależności od trybu pracy, jaki wybierze kierowca. A te są cztery – Eco, Comfort, Normal i Sport. W zależności od wybranego trybu, zmieni się szybkość reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, opór stawiany przez kierownicę, czy poziom twardości zawieszenia. Tak, zawieszenia, bo KKodiaq RS ma być standardowo wyposażony w układ zawieszenia o zmiennej sile tłumienia – Dynamic Chassis Control. 

Skoda Kodiaq RS – napęd 

Pod maską najszybszego Kodiaqa pracuje dwulitrowy diesel montowany dotąd w VW Tiguanie 2.0  BiTDi BMT 240 4Motion. Silnik ten ma moc 240 KM i moment obrotowy o wartości 500 Nm, co obiecuje ponadprzeciętne osiągi. Kodiaq musi jednak znać swoje miejsce w szeregu – będzie o włos wolniejszy od Tiguana. Sprint do setki zajmie mu równe 7 sekund i rozpędzi się do 220 km/h. Kodiaq RS dostępny będzie wyłącznie z siedmobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem na cztery koła.

Skoda Kodiaq RS

Mięsista kierownica została podcięta u dołu. Za nią można zobaczyć ekran zastępujący klasyczne zegary – to rozwiązanie początkowo zastrzeżone dla Audi dziś pojawia się już w każdej marce Grupy VW. W ciemnoszarym wnętrzu wyróżniają się czerwone przeszycia tapicerki i plastiki wykończone wzorem przypominającym włókno węglowe.

Skoda Kodiaq RS

Na zdjęciach wnętrza możemy dostrzec quasi-kubełkowe fotele z porządnym trzymaniem bocznym i wielkimi zagłówkami bez możliwości regulacji. Wyglądają podobnie do tych z Octavii Rs.

Rodzina RS odgrywa coraz większe znaczenie w gamie czeskiej marki. Przykładowo w Wielkiej Brytanii co 5 Octavia sprzedaje się właśnie w tej najmocniejszej wersji. I wcale nas to nie dziwi – producent komunikuję nie cenę samochodu, a miesięczną ratę wynajmu, a w tym przypadku różnica nie przeraża. Podobno ten wzrost popularności sprawi, że gama RS-ów będzie się dalej poszerzać. Mówi się, że do rodziny wróci Fabia RS. Według brytyjskiego Autocara będzie dostępna z hybrydowym napędem, a na debiut rynkowy poczekamy do 2020 r.

Na Kodiaqa RS w polskich salonach też przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Polską cenę poznamy jeszcze w tym roku, ale auta w salonach pojawią się dopiero w pierwszym kwartale 2019 r.

To teraz czekamy na debiut Kodiaqa GT, mamy nadzieję, że również w wersji RS.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać