Wiadomości

Skoda Kamiq w końcu z oficjalnym polskim cennikiem. Start od 67 150 zł

Wiadomości 24.07.2019 346 interakcji

Skoda Kamiq w końcu z oficjalnym polskim cennikiem. Start od 67 150 zł

Piotr Barycki
Piotr Barycki24.07.2019
346 interakcji Dołącz do dyskusji

Najmniejszy SUV/crossover Skody doczekał się oficjalnego polskiego cennika. Najtańsza wersja kosztuje mniej niż… najtańsza Skoda Scala. 

Tak, to nie pomyłka już na samym początku tekstu. Bazowa Skoda Kamiq kosztuje 67 150 zł i ma pod maską 95-konny silnik 1.0 TSI 95 KM oraz 5-biegową (fuj), manualną skrzynię biegów. Najtańsza Scala kosztuje z kolei 67 200 zł, ale za to ma 1.0 TSI 115 KM łączone z 6-biegową skrzynią manualną. Jeśli jednak porównywać te same wersje silnikowe, to Kamiq kosztuje już 70 650 zł, czyli o ponad 3000 zł wiecej.

A teraz możemy wrócić do cennika Kamiqa.

Skoda Kamiq w Polsce – wersje silnikowe

Do wyboru na start są trzy układy napędowe:

  • 1.0 TSI 95 KM, łączona z 5-biegową skrzynią manualną
  • 1.0 TSI 115 KM z 6-biegową skrzynią manualną (czyli wersja jak w bazowej Scali)
  • 1.0 TSI 115 KM z 7-stopniowym DSG

Więcej silników, w tym wysokoprężnych, póki co w ofercie nie ma. Drobną czcionką Skoda informuje jednak, że Kamiq jest prezentowany obecnie jedynie z wybranymi silnikami spośród planowanych dla Roku Modelowego 2020. O szczegóły mamy pytać Autoryzowanych Dealerów Marki SKODA. 

O co powinniśmy pytać u dealerów? Oczywiście o 1.5 TSI, które będzie najmocniejszym silnikiem w ofercie Kamiqa. Póki co nie znajdziemy go niemal w żadnym modelu grupy VAG, ale sytuacja ta ma się zmienić już bardzo niedługo. Czy faktycznie tak będzie – zobaczymy.

Skoda Kamiq – wersje wyposażenia i ceny:

Opcje, podobnie jak w przypadku napędu, są trzy – Active, Ambition i Style. Nie wszystkie są jednak dostępne dla wszystkich wersji silnikowych:

Dla 1.0 TSI 95 KM:

  • Active – 67 150 zł
  • Ambition – 73 500 zł

Dla 1.0 TSI 115 KM:

  • Active – 70 650 zł
  • Ambition – 77 000 zł
  • Style – 85 000 zł

Dla 1.0 TSI 115 KM z DSG: 

  • Ambition – 83 100 zł
  • Style – 91 100 zł

Do wersji Ambition można dokupić pakiety:

  • Comfort – cena promocyjna 1 zł (zamiast 1950 zł), w zestawie radio Bolero 8″, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, przyciemniane szyby z tyłu
  • Tech – 2750 zł, adaptacyjny tempomat do 210 km/h, podgrzewane przednie fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, czujnik deszczu, zmierzchu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne

Dla wersji Style:

  • Comfort – 1 zł (zamiast 1950 zł), czujnik deszczu, zmierzchu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, reflektory przednie Full LED, adaptacyjny tempomat do 210 km/h, elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne
  • Tech – 3500 zł, Bluetooth Plus, Virtual Cockpit, podgrzewana, skórzana kierownica wielofunkcyjna, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika

A co w standardzie?

Dla wersji Active jest to m.in.:

  • asystenta pasa ruchu
  • kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
  • HHC
  • Radio Swing 6,5″, dwa gniazda USB-C (brawo!)
  • 4 głośniki
  • Bluetooth
  • manualna klimatyzacja
  • regulacja wysokości fotela kierowcy
  • centralny zamek
  • elektryczne szyby (z przodu…)
  • reflektory LED Basic z przodu i z tyłu
  • stalowe (!!!) obręcze kół 16″

Dla wersji Ambition:

  • felgi aluminiowe 16″
  • lusterka boczne i klamki w kolorze nadwozia
  • czujniki parkowania z tyłu
  • 8 głośników
  • skórzana kierownica wielofunkcyjna
  • fotel kierowcy i pasażera z regulacją pod lędźwie
  • kamera cofania

Dla wersji Style:

  • felgi aluminiowe 17″
  • tylne światła Full LED z dynamicznymi kierunkowskazami
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kessy
  • Tempomat
  • Radio Bolero 8″ + SmartLink
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • podgrzewane fotele przednie
  • fotel pasażera regulowany na wysokość
  • przyciemniane tylne szyby

Wśród ciekawszych opcji poza pakietami i wyposażeniem standardowym znajduje się m.in. obniżone zawieszenie z systemem wyboru profilu jazdy (1850 zł, tylko Ambition i Style), monitorowanie martwego pola (1950 zł, tylko Ambition i Style), elektrycznie sterowany fotel kierowcy (tylko Ambition i Style, odpowiednio 1950 i 1700 zł), kierownica z łopatkami do zmiany przełożeń (Ambition i Style, 900 zł), cyfrowy kokpit (tylko Ambition i Style, 2200 zł), pakiet Dynamic (Ambition i Style, odpowiednio 1950 i 2250 zł), felgi 18″ (Ambition i Style, od 1500 do 3650 zł) oraz dach panoramiczny (Ambition i Style, 3550 zł).

Jak widać, do bazowej wersji Acitive wiele dokupić się nie da. Z drugiej strony, możemy ją doposażyć m.in. w hak holowniczy, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewanie foteli, tempomat (ale nie adaptacyjny), podłokietnik z przodu (850 zł?!), SmartLink, DAB+ i… skórzaną kierownicę z pakietem skórzanym.

Czy warto?

O tym przekonamy się dopiero wtedy, kiedy przetestujemy najmniejszego crossovera Skody. Ale jednego możemy być pewni – tych aut niedługo będzie na ulicach zatrzęsienie.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać