Wiadomości

Silnik z Focusa RS w Land Roverze Defenderze? Można zamówić ten swap za 85 tys. zł

Wiadomości 19.07.2018 285 interakcji
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 19.07.2018

Silnik z Focusa RS w Land Roverze Defenderze? Można zamówić ten swap za 85 tys. zł

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz19.07.2018
285 interakcji Dołącz do dyskusji

Firma  JE Motorworks wpadła na pomysł, jak sprawić, by klasyczny Land Rover miał większą moc, a przy tym stał się nieco bardziej przyjazny środowisku. Tak oto powstał Defender z silnikiem od Focusa RS. 

Po raz pierwszy o planach firmy z West Midlands poinformował serwis Autocar w czerwcu ubiegłego roku. Obecnie Land Rover z silnikiem Ecoboost przeszedł już fazę testów i można go zamawiać.

Defender z silnikiem od Focusa RS

Oryginalną jednostkę zamieniono na 2,3-litrowy turbodoładowany, czterocylindrowy silnik Forda, montowany m.in. w Focusie RS czy Mustangu. Silnik ten jest w stanie osiągnąć moc 305 BHP (Brake Horse Power, czyli moc uzyskiwana na hamowni). Firma JE Motorworks  zmodyfikowała nieco jego parametry, aby były bardziej dopasowane do kultowej terenówki.

Fot. www.autocar.co.uk

Silnik Ecoboost ma znacznie więcej mocy niż 2,2 litrowy diesel z Forda Transita, który seryjnie montowano w Defenderze. Tan może osiągnąć jedynie 122 KM. Silnik Forda jest też ponoć bardziej ekologiczny, chociaż nie opublikowano jeszcze żadnych danych dotyczących emisji, które potwierdzałyby zapewnienia producenta.

Zapomnijmy o dieslach

Szef JE, Jonathan Douglas, powiedział w ubiegłym roku, że przyczynkiem do stworzenia tej wersji Defendera było zaostrzenie przepisów dotyczących silników wysokoprężnych w niektórych miastach.

Fot. www.autocar.co.uk

Po ostatnich testach Land Rovera z silnikiem Ecoboost, Douglas zapewnia, że silnik nie tylko doskonale wpasowuje się w Land Rovera, ale także sprawdza się lepiej, niż przewidywano. A to może bardzo przemówić do osób, które chcą mieć Land Rovera, ale zależy im na ekonomiczności pojazdu oraz na dbaniu o środowisko. Albo po prostu nie chcą rezygnować z wjeżdżania do miast, gdzie z silnikami diesla wjeżdżać nie można.

Ile to kosztuje?

Konwersja Land Rovera Defendera na silnik od Focusa RS kosztuje od 17 400 funtów w górę (od ok. 85 tys. zł), przy czym cena ta obejmuje zwrot kosztów za stary silnik. Jeśli klient chce dodatkowo wymienić pięciobiegową manualną skrzynię biegów Defendera na sześciobiegową skrzynię automatyczną Forda, będzie to koszt 27 000 funtów (ok. 130 tys. zł).

JE Motorworks oferuje także dalsze możliwości personalizacji auta, obejmujące hamulce, zawieszenie i inne mechaniczne elementy. Dla każdego coś dobrego. Ale 85 tys. zł za swap silnika to trochę szaleństwo…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać