Wiadomości

Renault Megane E-Tech – polski cennik startuje od 154 tys. zł, a kończy się na ponad 200 tysiącach

Wiadomości 16.12.2021 88 interakcji

Renault Megane E-Tech – polski cennik startuje od 154 tys. zł, a kończy się na ponad 200 tysiącach

Paweł Grabowski
Paweł Grabowski16.12.2021
88 interakcji Dołącz do dyskusji

Wiemy już, jaka jest polska cena Renault Megane E-Tech. Samochody elektryczne są zdecydowanie za drogie względem wersji spalinowych. 

Jak dobrze wiemy, nowe Renault Megane pojawi się wyłącznie w wersji elektrycznej i będzie dostępne tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Samochód mierzy 4,2 m długości, 1,78 m szerokości i zaledwie 1,5 m wysokości, a jego rozstaw osi to imponujące 2,69 m. Megane będzie dostępne w dwóch wersjach silnikowych i akumulatorowych. Słabsza odmiana o pojemności baterii wynoszącej 40 kWh ma moc 130 KM.  Jej zasięg w cyklu WLTP wynosi do 300 km. Wersja z baterią 60 kWh ma mocniejszy silnik, który dostarcza 220 KM. Ta odmiana może przejechać do 450 km w cyklu WLTP. Każda z tych wersji będzie miała trzy poziomy wyposażenia. Jestem w szoku, jak podrożało elektryczne Megane względem spalinowego, którego cennik zaczyna się od 84 900 zł.

Renault Megane E-Tech polska cena

Polska cena Renault Megane E-Tech zaczyna się od 154 390 zł

Tyle przyjdzie nam zapłacić za auto z akumulatorami o pojemności 40 kWh w wersji wyposażenia Equilibre. Obejmuje ona: 18-calowe felgi aluminiowe, malowanie jednokolorowe oraz sportowy zderzak inspirowany F1. Z systemów bezpieczeństwa znajdziemy tutaj układ rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania pasa ruchu, LED-owe światła do jazdy dziennej, łopatki do regulacji siły rekuperacji. Ponadto na pokładzie znajdzie się kamera cofania, materiałowa tapicerka, wyświetlacz centralny o przekątnej 9 cali, dwa wejścia USB-C i tempomat.

Nowe Renault Megane E-Tech

Wersja Techno kosztuje 167 390 zł. W jej skład oprócz tego, co jest w wersji Equilibre, wchodzą: 20-calowe felgi, pełne światła LED, czujniki światła i deszczu, układ doświetlania zakrętów, skórzana i podgrzewana kierownica, dynamiczne kierunkowskazy oraz adaptacyjny tempomat. We wnętrzu znajdziemy również większy wyświetlacz centralny o przekątnej 12 cali, dwustrefową automatyczną klimatyzację i podgrzewanie przednich foteli. Ta wersja oferuje bezprzewodowe połączenie z Android Auto i Apple CarPlay oraz porty USB-C również dla drugiego rzędu siedzeń.

Co ważne — wersja 40 kWh nie obsługuje szybkiego ładowania. Dopiero wersja 60 kWh oferuje ładowanie do 130 kW.

Renault Megane E-Tech z akumulatorami 40 kWh nie dostaniemy w topowej wersji Iconic

Ta zarezerwowana jest wyłącznie dla mocniejszej odmiany, ale do niej przejdę dopiero za chwilę. Bateria 60 kWh i silnik o mocy 220 KM w wersji Equilibre startuje od 176 390 zł. Techno to koszt 189 390 zł. Za topową wersję Iconic trzeba zapłacić 202 390 zł. W jej skład wchodzą: 20-calowe felgi, dwukolorowe malowanie, kamera 360 stopni, zderzak pomalowany na złoto. Deskę rozdzielczą obito skórą ekologiczną, czyli taką z plastikowej świni. Z tej samej świni wykonano tapicerkę. Fotele z przodu w tej wersji mają funkcję masażu. Aluminiowe wstawki w kokpicie zostały zastąpione drewnem lipowym.

Warto nadmienić, że akumulatory są objęte 8-letnią gwarancją (lub 160 000 km przebiegu), dzięki której są bezpłatnie wymieniane, gdy ich pojemność zmniejszy się poniżej 70% pojemności nominalnej.

Jeżeli kogoś skusiły ceny Renault Megane E-Tech, to informuję, że nie musi się spieszyć do salonu, ponieważ przyjmowanie zamówień rozpocznie się dopiero w lutym 2022 r. Pierwsze modele w salonach pojawią się w maju. Po przeczytaniu cennika jest mi trochę źle – 154 tysiące za hatchbacka segmentu C bez możliwości szybkiego ładowania to trochę za drogo. Elektryfikacja będzie dla nas bardzo bolesna.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać