Ciekawostki

A niech Renault i Fiat łączą się ile chcą. Z tego mogą powstać ciekawe pojazdy

Ciekawostki 28.05.2019 183 interakcje
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 28.05.2019

A niech Renault i Fiat łączą się ile chcą. Z tego mogą powstać ciekawe pojazdy

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski28.05.2019
183 interakcje Dołącz do dyskusji

Od wczoraj motoryzacyjny internet huczy o możliwym połączeniu grupy Fiat-Chrysler z Renault. To świetny pomysł, ja w ogóle uważam że wszyscy producenci samochodów powinni połączyć się ze sobą w jeden koncern o nazwie np. MEGAWONSZ9 albo coś podobnego. Tymczasem zrobiłem parę wizualizacji na okazję połączenia FCA z Renault.

Kiedyś pracowałem w pewnym miejscu i dowiedziałem się, że nasza firma połączyła się z inną. Absolutnie nie miało to oznaczać, że czeka nas wzrost obowiązków. W żadnym razie! Po prostu się połączyliśmy. Po 3 miesiącach pracowników „połączonej” firmy zwolniono, a nam dołożono ich obowiązki bez zwiększania wynagrodzenia. Podobnie również wyglądają wszystkie połączenia firm motoryzacyjnych. Nie ma mowy, nasze produkty pozostają naszymi produktami! Mają swój jednoznaczny, wyrazisty charakter. Nie będziemy ich rozmiękczać ani psuć zmianą loga. Potem mamy na rynku Mercedesa Citana (Kangoo), klasę X (Navarę), Nissana Terrano III (Dacię Duster) i dziesiątki innych samochodów, które „świetnie wyrażają DNA marki”, oczywiście tej, której logo akurat znajduje się na froncie. Wystarczy je podmienić, żeby zaczęły wyrażać DNA innej marki.

Oto siedem propozycji, które mogą powstać po połączeniu grupy Fiat-Chrysler i Renault.

Nr 1: Renault-Fiat Kwid-Mobi

Auto nieznane na rynkach europejskich, ale ważne dla Renault-Fiata w Brazylii i w innych krajach tzw. wschodzących. Powstało z połączenia Fiata Mobi z Renault Kwid. Jako że jest to z natury samochód supertani, włożyłem również supermało wysiłku w tę przeróbkę. Dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów z recyklingu produkcję można przenieść od razu na stację demontażu pojazdów. Wśród opcji znajduje się przednia szyba, opony i klamki wewnętrzne.

renault fiat połączenie

Nr 2: Fiat 500-Twingo

Coś dla Europejczyków – zamiast opracowywać od nowa kolejną generację Fiata 500, wystarczy skorzystać z już istniejącej platformy Twingo. Przede wszystkim auto jest 5-drzwiowe, a po drugie ma silnik z tyłu, tak jak to uczciwie powinno być w Fiacie 500. Przy okazji wygląda ładnie i proporcjonalnie. Biorę dwa.

renault fiat połączenie

3. Fiat 500 Arkana

Tego brakuje Fiatowi – SUV-a w stylu coupe. Takie samochody są teraz niesłychanie modne, a Renault właśnie pokazało produkcyjną wersję Kadjara „coupe”, czyli modelu Arkana. Wystarczy żeby Fiat podpimpował go trochę frontem z 500X-a i mamy gotowy przepis na sukces. W ofercie napęd na przód, silnik 1.0 i automatyczna skrzynia biegów.

renault fiat połączenie

4. Alpine A1124 Spider

Czas na coś sportowego. Połączenie Alpine A110 z Fiatem 124 Spider skutkuje wspaniałym, emocjonującym roadsterem z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym trochę z przodu (blok silnika, wał korbowy), a trochę centralnie (głowica cylindrów, osprzęt). To jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie zapewnia idealny rozkład mas.

renault fiat połączenie

5. Dacia Dusterenegade

Tak, to jest nadwozie Jeepa Renegade nałożone na Dacię Duster. Ten samochód sprzedawałby się tak doskonale, że fabryki nie nadążałyby z produkcją. Pod warunkiem że zachowano by wielkie, plastikowe klamki i za małe, miękkie fotele. Oraz oczywiście silnik 1.0, napęd na przód i automatyczną skrzynię biegów.

renault fiat połączenie

6. Renault MegaTwizy

Elektryczny off-roader na bazie Jeepa Wranglera z napędem opracowanym przez Renault. Ogromny moment obrotowy silnika elektrycznego pozwala na bezstresową jazdę w terenie, a podładować się można z ustawionych na polankach ładowarek obsługiwanych przez wykwalifikowane wiewiórki i borsuki. Renault MegaTwizy wjedzie wszędzie, a na jego widok niedźwiedzie dostają czkawki ze śmiechu, pozwalając ci spokojnie uciec.

RENAULT MEGA TWIZY

7. Dacia Charger

Dacia po tylu latach korzystania z platform Renault wreszcie zasłużyła na duży, luksusowy model. Dzięki połączeniu z FCA można było użyć płyty podłogowej Dodge’a Chargera, by stworzyć Dacię celującą w klasę wyższą. Duże, 5-metrowe nadwozie, mnóstwo miejsca, no i oczywiście silnik 1.0 z automatyczną skrzynią biegów czynią z Dacii Charger prawdziwego pogromcę rywali.

renault fiat połączenie

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać