Wiadomości

Renault wyceniło model Arkana. Start od 29,7 tys. euro. Komunikat to kopalnia beki

Wiadomości 05.03.2021 74 interakcje
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 05.03.2021

Renault wyceniło model Arkana. Start od 29,7 tys. euro. Komunikat to kopalnia beki

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski05.03.2021
74 interakcje Dołącz do dyskusji

Renault Arkana: cena jest już znana. Ale wiedzieliście, że to nie SUV, a SSUV?

Sserio. Już sam początek komunikatu spowodował, że zacząłem intensywnie drapać się w głowę. Mail ze szkoły o wszawicy nie miał z tym nic wspólnego. Uwaga:

  • Renault is the first mass market manufacturer to offer a sports SUV 

Renault to pierwszy masowy producent, który oferuje sportowego SUV-a. Yyy tak.

Z pamięci jestem w stanie wymienić z 15 mocnych SUV-ów, od małych jak VW T-Roc R aż po ogromne, jak Jeep Grand Cherokee SRT. Chyba że nazwa „sports Sport Utility Vehicle” znaczy coś innego i ja nie wiem co. Jeśli tak, to rzeczywiście Renault Arkana jest jedyne w swoim rodzaju, ponieważ jest to jedyny samochód sportowo-użytkowy, który zarazem jest sportowy. Czy ktoś może mi podpowiedzieć o jakiej dyscyplinie sportu jest tu mowa?

Renault Arkana

  • We are the first mass-market manufacturer to include a sports SUV in its range

Tu jest niby opozycja, że mass-market to są producenci inni niż premium. Ale np. BMW to jest mass-market, oferuje całą gamę pojazdów na całym świecie. Nie widzę żadnej różnicy. Ale nawet jeżeli, to T-Roc R czy Ford Puma ST dalej ośmielają się nie zgodzić z tym, jakoby to Renault wymyśliło sportowy samochód sportowo-użytkowy.

  • The only hybrid in its segment 

Hej, Renault, widzieliście kiedyś taki samochód? Jest coupe, hybrydowy i SUV w jednym.

Toyota C-HR

A ileż koni mechanicznych będzie mieć model Arkana?

W końcu mówimy o sportowym samochodzie sportowo-użytkowym, więc spodziewam się, że będzie mocarny. No i jest, bo występują dwie wersje: 1.3 TCe 140 KM i 1.6 + E-Tech 145 KM. Widzicie? To się nazywa pałer. Nie tam jakieś 300 KM w Volkswagenie czy coś. Tu jest prawdziwy Sportowy Sport.

Na co jednak warto zwrócić uwagę, to na nieobecność wersji plug-in, przynajmniej na razie. Wariant E-Tech to hybryda zamknięta bez wtyczki, taka jaką testowałem jeżdżąc błękitnym Clio. W związku z tym nawet hybryda emituje niebagatelne 112 g CO2 na kilometr. Jednak dobra sprzedaż Zoe i możliwość ugryzienia rynku kompaktowych SUV-ów stylizowanych bardziej na hatchbacki niż na kombi była dla Renault wystarczającą zachętą do wprowadzenia Arkany na rynek. Wprawdzie to oczywiście PIERWSZY i JEDYNY taki samochód, ale rywalom z Toyoty czy VW trzeba trochę dać popalić. Wiecie jak jest, synowie Adama i Ewy, pierwszych ludzi na ziemi, dorośli i wzięli sobie żony.

Renault Arkana – cena: 29,7 tys. euro

Można to przełożyć na 132 160 zł. Obstawiam, że w Polsce będzie podobnie. Dla porównania: Captur 1.3 140 KM w najbogatszej odmianie Intens kosztuje 106 900 zł. Natomiast Toyota C-HR, hybrydowa oczywiście i również z wypasem, to koszt 134 900 zł. Jednak to odnosi się do odmiany GR Sport, Executive kosztuje 129 000 zł. Mowa tu o wersji słabszej od Arkany o 18 KM, tj. 1.8 Hybrid. Widać więc, w kogo celuje sportowo-sportowy samochód użytkowy Renault Arkana. Mam nadzieję, że dobrze wprowadziłem Was w arkana tego modelu.

(skrzynia manualna nie będzie dostępna)

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać