Wiadomości / TechMoto

Sterowanie gestami wcale nie jest fajne. Za to wszyscy kochają kamery

Wiadomości / TechMoto 20.08.2020 53 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 20.08.2020

Sterowanie gestami wcale nie jest fajne. Za to wszyscy kochają kamery

Adam Majcherek
Adam Majcherek20.08.2020
53 interakcje Dołącz do dyskusji

JD Power sprawdza, jak producenci radzą sobie z wprowadzaniem nowych technologii. Najlepsze oceny dostało Volvo.

Badanie polegało na tym, że właściciele samochodów po 90 dniach od zakupu mieli oceniać rozwiązania, które zastosowano w ich samochodach, pod kątem tego jak źle/dobrze zostały one wprowadzone. Marki i poszczególne rozwiązania otrzymywały punkty w skali od 1 do 1000. Przepytano 82 527 mieszkańców z wszystkich stanów USA.

W kategorii producentów najlepiej punktowało Volvo

Szwedzka marka zdobyła 617 punktów, przeganiając BMW (583), Cadillaca (577) i Mercedesa (567). Kolejne miejsce zgarnęła należąca do Hyundaia marka Genesis, a piąte – sam Hyundai. O dziwo, w pierwszej dziesiątce zabrakło np. Audi, czy Volkswagena.

Ciekawa jest też końcówka rankingu

W opinii właścicieli, najgorzej z wprowadzaniem nowych technologii radzi sobie Mini, a niewiele przed nim jest Porsche. W ostatniej piątce zobaczyć można też Jeepa, Hondę i Acurę.

Technologia bez Tesli?

Amerykańska marka nie mogła trafić do zestawienia, bo w 15 stanach USA producent nie zgodził się na udostępnienie danych kontaktowych swoich klientów, którzy mogliby wziąć udział w badaniu. To dziwne, szczególnie biorąc pod uwagę, że wyniki z pozostałych 35 stanów, w których badanie przeprowadzono, pozwoliły marce na zdobycie 593 punktów, co dawałoby jej drugie miejsce w całym zestawieniu.

Klienci nie polubili obsługi gestami

W badaniu pytano o 34 rozwiązania. Najgorsze noty zebrało sterowanie gestami. Problemy z korzystaniem z tej funkcjonalności miało aż 36 na 100 użytkowników. Większość użytkowników przyznała, że przestała z niej korzystać. W redakcji nie jesteśmy specjalnie zaskoczeni – o ile coraz łatwiej dogadujemy się z samochodami, o tyle miganie do nich rzadko daje oczekiwany efekt.

Za to wszyscy pokochali kamery

Kamera cofania zdobyła 894 na 1000 punktów. Właściciele chwalili kamery zastępujące lusterko wsteczne i obserwujące co się dzieje przed autem. Na liście rozwiązań, które „koniecznie chcą mieć w kolejnym aucie” pytani najczęściej umieszczali właśnie te elementy oraz system przezroczystej przyczepy, czyli rozwiązanie wprowadzane w modelach marki GMC.

Kierowcy nie wierzą w jazdę autonomiczną

Badani chwalili rozwiązania, dzięki którym samochody same przyspieszają, hamują i utrzymują się w pasie ruchu. Wielu oceniło, że dzięki nim jazda jest mniej stresująca i docierają do celu mniej zmęczeni. Ale nie brakowało opinii, że te systemy są denerwujące i rozpraszające. Bardzo możliwe, że to wynik niedostatecznego przeszkolenia z obsługi.

Cieszy to, że nowe w Stanach Zjednoczonych nowinki technologiczne nie są przyjmowane bezrefleksyjnie i z huraoptymizmem. Być może powstrzyma to producentów, przed wprowadzeniem na siłę kolejnych udogodnień. A wy, jakie rozwiązania technologiczne uważacie za najlepsze/najgorsze w swoich samochodach?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać